اشتغال 80 درصد فارغ‌التحصیلان پرستاری در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیر‌گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان حدود 80‌درصد بخش‌های بیمارستان‌ها را پوشش می‌دهند و به عنوان پرسنل آموزشی در این بخش‌ها مشغول به کار هستند.

افسانه سرابندی نو مدیر‌گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دغدغه و مشکلات پرستاران گفت: ساعات کار طولانی، شیفت‌های در گردش، شیفت‌های شب پرکار، فعالیت ذهنی و بدنی شدید در ارتباط با تعداد بالای بیماران و تاثیرات روحی تماس مداوم با بیماران در بدترین مرحله زندگی (بیماری و مرگ ) شاید از مهم‌ترین مشکلاتی باشد که یک پرستار با آن ها دست و پنجه نرم می‌کند.

سرابندی ادامه داد: مشکلاتی که قطعا تبعاتی برای پرستاران ایجاد می‌کندو به عبارتی تاثیری که از بیماری بر روح و جسم پرستاران ایجاد می‌شود، مهم‌ترین دغدغه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. با این اوصاف پرستاران باید شخصیت پایدار، محکم و منظم داشته باشند تا بتوانند روی رفتار خود ثبات و کنترل داشته باشند.

او با تاکید بر این که نباید پرستاران را قضاوت کنیم گفت: باید آن‌ها را درک کنیم و تمام افرادی که می‌خواهند این حرفه را انتخاب کنند باید با آگاهی کامل از سختی‌ها و فشارهای آن و تحمل وظیفه سنگینی که یک پرستار برعهده دارد، وارد این کار شوند.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تاکید کرد: دانشجویان پرستاری نیز این مسیر را طی می‌کنند و در نهایت با این مشکلات روبرو هستند؛ بنابراین باید قبل از انتخاب این رشته با مشکلات آن آشنا شده و به درستی تصمیم گیرند.

او درباره وضعیت اشتغال پرستاران در زاهدان گفت: وضعیت اشتغال پرستاران در استان زاهدان بسیار خوب است؛ فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان حدود 80 درصد بخش‌های بیمارستان‌ها را پوشش می‌دهند و به عنوان پرسنل آموزشی در این بخش‌ها مشغول به کار هستند.

سرابندی در ادامه از رایزنی برای راه‌اندازی یک بیمارستان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در این استان خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان راه‌اندازی بیمارستان را در اولویت کاری خود قرار داده است؛ البته یک سری موانع بر سر این راه وجود دارد اما مسئولان دانشگاه تمام تلاش خود را دارند تا هر چه سریع‌تر این بیمارستان راه‌اندازی شود. اقدامات زیادی نیز در این راستا انجام شده و در حال حاضر به دنبال موافقت اصولی آن هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057118

وب گردی

وب گردی