اصلاح فرآیندهای آموزشی منجر به تربیت نیروهای متخصص می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: اصلاح فرآیندهای آموزشی منجر به تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین می‌شود. هدف اصلی سرای نوآوری «فناوری‌های نوین آموزشی» هم ارائه روش‌های آموزشی برپایه حل مسئله و چالش‌محوری است.

حمیدرضا رحیمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جذب حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه‌اندازی سرای نوآوری اظهار کرد: روند بهسازی و تغییر کاربری یکی از ساختمان‌های واحد تهران غرب در خیابان سیمون بولیوار برای راه‌اندازی سرای نوآوری این واحد دانشگاهی از اواسط سال جاری شروع و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

وی افزود: فضای فیزیکی سرای نوآوری واحد تهران غرب برای استقرار شتاب‌دهنده‌ها، هسته‌ها و واحدهای نوآور و گروه‌های استارتاپی درحال آماده‌سازی است. فضاهایی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، استارتاپ‌ها و رویدادهای فناوری نیز درنظر گرفته شده است. عملیات عمرانی سرای نوآوری به‌دلیل ایجاد تغییرات اساسی و بنیادین زمان‌بر و پرهزینه بوده که تاکنون پیشرفت 65 درصدی در عملیات ساختمانی و بهسازی حاصل شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از اتمام عملیات بهسازی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: همزمان با تکمیل فضای فیزیکی سرای نوآوری واحد تهران غرب، عقد قرارداد و جذب شتاب‌دهنده‌ها در دستور کار قرار گرفته است. شتاب‌دهنده‌ها با هدف حمایت از رشد استارتاپ‌های تازه تأسیس، آموزش‌ راه‌اندازی کسب‌وکارهای نو، آموزش‌ ثبت شرکت و تسهیل‌گری در فرآیند ارائه محصول نهایی مستقر خواهند شد.

رحیمی بیان کرد: سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب باتوجه به آمایش فناوری و ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری‌های نوین آموزشی فعالیت خواهد کرد. یکی از چالش‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌ها و اثرگذاری آموزش در فضای حرفه‌ای و صنعت است. آموزش‌های ارائه شده در اغلب دانشگاه‌های کشور در صنعت اثرگذاری مطلوبی ندارد و در نهایت منجربه رخوت و سرخوردگی دانش‌آموختگان دانشگاهی می‌شود.

وی به‌روز نبودن آموزش‌های دانشگاهی و ارائه بحث‌های صرفاً تئوری را از آفات نظام آموزش عالی کشور برشمرد و عنوان کرد: هدف اصلی سرای نوآوری «فناوری‌های نوین آموزشی» ارائه روش‌های آموزشی برپایه حل مسئله و چالش‌محوری است. اصلاح فرآیندهای آموزشی منجر به تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: سرای نوآوری این واحد دانشگاهی طیف وسیعی از تخصص‌های دانشگاهی را دربر می‌گیرد. باتوجه به جدیدالاحداث بودن مرکز رشد واحد تهران غرب تاکنون فقط 10 شرکت و واحد فناور در این مرکز مستقر شده است که با راه‌اندازی سرای نوآوری این تعداد به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057138

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط