راه اندازی یک شتاب دهنده در حوزه فرآوری های زیستی دریایی

ضمن انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک گروه صنایع غذایی، یک شتاب‌دهنده در حوزه فرآوری‌های زیستی دریایی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شتاب‌دهنده‌ها، مسیر تحقق زیست‌بوم کارآفرینی در کشور را کوتاه می‌کنند و در این زمینه یک راه میانبر محسوب می‌شوند.

در همین راستا یک شتاب‌دهنده در حوزه فرآوری‌های زیستی دریایی در کشور با همکاری یک تولید کننده محصولات غذایی ایجاد می‌شود.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه فرآوری‌ها و محصولات زیستی دریایی با یک گروه صنایع غذایی امضا کرد. به استناد این تفاهم‌نامه مقرر شده است که این گروه صنایع غذایی به ازای دریافت حمایت ۱۰ میلیارد ریالی تسهیلات از ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چابهار در فضایی به مساحت ۸۰ متر مربع، ۵ شرکت در این حوزه راه‌اندازی کند. همچنین ۵ شرکت هم در تهران به توسعه این حوزه زیستی اختصاص دهد.

همچنین در این تفاهم‌نامه آمده است که تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز این محصولات در چابهار استقرار یابد و از ظرفیت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش‌های دولتی و خصوصی برای آنالیز نمونه‌ها و تولید محصولات دانش‌بنیان استفاده شود.

با توجه به این که سرانه مصرف غذاهای دریایی در کشور ما بسیار پایین است و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، اقدامات فناورانه و نو می‌تواند، بهترین راهکار برای ترغیب مردم به استفاده از غذاهای دریایی باشد. غذاهایی که در سفره و سبد کالای خانوار ایرانی جای خود را به خوبی باز نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057180

وب گردی

وب گردی