نقش فلفل تند در جلوگیری از حملات قلبی و مغزی

تحقیقات جدید اثبات کرده اند که خوردن فلفل های چیلی ممکن است تا حد بسیار زیادی از حمله های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فلفل های تند معمولا برای برطرف کردن ضعف قلب به کار نمی روند، اما شاید بتوان از آنها در این زمینه کمک گرفت. دانشمندان ایتالیایی می گویند این ادویه میزان مرگ و میر ناشی از حمله قلبی و بیماری عروق مغزی (که جریان خون به مغز را محدود می کند و شامل سکته ها و آنوریسم هاست) را کاهش می دهد.

این تحقیق که در 24 ژوئن در مجله دانشکده قلب و عروق آمریکا انتشار یافته، 22811 زن و مرد ایتالیایی را تحت نظارت قرار داده که طی یک دوره 8 ساله از مصرف فلفل قرمز خبر داده بودند.

در پایان مطالعه، افرادی که حداقل 4 بار در هفته ادویه مصرف کردند، خطر ابتلا به حملات قلبی در آنها 44 درصد و بیماری مغزی عروقی 61 درصد در آنها کاهش یافته بود.

«Marialaura Bonaccio »، نویسنده مطالعه و دکتر موسسه عصبی مغز و اعصاب IRCCS Neuromed مدیترانه ای در Pozzilli ، ایتالیا ، در این باره می گوید که مصرف فلفل های چیلی یا تند به صورت کامل مانع از بروز حمله قلبی یا سکته مغزی نمی شوند بلکه تا حدود بسیاری می تواند خطر مرگ و میر بر اثر این بیماری ها را کاهش دهند.

این مطالعه نتیجه خاصی درباره مصرف فلفل دلمه ای ارائه نداده اما می دانیم که این ماده غذایی نیز در این نتایج بی تاثیر نبوده و نمی توان ان را مستقل از کیفیت رژیم های غذایی مورد مطالعه دانست.

محققان در کل به این نتیجه رسیدند که حتی اگر شما همیشه به رژیم غذایی مدیترانه ای پایبند نباشید، باز هم فلفل های چیلی همچنان تأثیر خود را بر بدن شما خواهند گذاشت.

فلفل های چیلی گرمای خود را از ترکیب «کپسایسین» دریافت می کنند که (یک مطالعه چینی مشخص کرده ) در مورد همسترها همراه با کاهش کلسترول و مسدود کردن بیان ژن، باعث سفت شدن رگ های خونی می شود.

در مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام گرفته، کپسایسین همچنین به نظر می رسد که چربی بدن را به حداقل می رساند و هنگام مصرف با زنجبیل ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد هر چند تحقیقات به دلیل ارتباط آن با سرطان، کپسایسین را علامت گذاری کرده و به صورت جداگانه بر روی آن مطالعاتی را انجام داده اند.

طبق گزارش انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، کپسایسین می تواند به عنوان یک ماده سرطان زا یا به عنوان یک عامل پیشگیری از سرطان عمل کند.
دکتر Anuj Shah ، یک متخصص قلب و عروق و متخصص غدد عروقی و بنیانگذار Apex قلب و عروق می گوید که مطالعه جدید به ما کمک می کند تا قدرت فلفل های فلفل قرمز را بهتر بشناسیم.

وی می گوید: افرادی که همیشه فلفل می خورند، به طور کلی غذای تازه مصرف می کنند، بنابراین نتایج می توانند از روند بسیار بهتری بهره مند شوند.

اگرچه کپسایسین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد اما سابقه طولانی و پیچیده ای درباره بحث در مورد این که آیا مصرف یا استفاده موضعی از آن کاملاً بی خطر است ، همچنان وجود دارد.

شاه در این باره می افزاید: مطالعه یک جمعیت - در این مورد ، ایتالیا - که به خوردن غذاهای سالم مشهور هستند (رژیم مدیترانه ای بر پایه چربی های خوب و مفید مانند روغن زیتون، آجیل و ماهی های چرب بسیار سنگین استوار است) پایه و اساس بهتری برای نتایج فراهم می کند.

همه مجبور نیستند برای خوردن فلفل های قرمز و تند عجله کرده و سیستم گوارش خود را ناگهان معیوب کنند، اما اکنون دیگر می دانند که اضافه کردن آنها به یک رژیم غذایی که سالم باشد، می تواند به سلامت افراد بسیار کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057191

وب گردی

وب گردی