همکاری مجدد اپل با دوست قدیمی خود

اپل برای استفاده از پردازنده های شرکت Imagination ، با این شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اپل قبل از این که برای کاهش هزینه ها تصمیم به به تولید پردازنده گرافیکی خود بگیرد، با Imagination Technologies کار می کرد. رابطه طولانی مدت بین این دو شرکت با تصمیم اپل خراب شد و Imagination که ضرر قابل توجهی را متحمل شده بود، اپل را مقصر این امر دانست. حالا خبرهای جدیدی از اپل و Imagination به گوش می رسد. اپل برای پردازنده گرافیکی خود دوباره به Imagination تکیه خواهد کرد.

Apple و Imagination دوباره با هم دست می دهند

Imagination ، به لطف خرید شرکت تولید کننده پردازنده گرافیکی PowerVR از طرف اپل ، همچنان در بازار حضور داشت. با این حال، با تصمیمی که اپل در سال 2017 گرفت، به مشکل برخورده بود.

حالا خبرها حکایت از مصالحه این دو شرکت دارد. اولین اظهار نظر را Imagination بیان کرد. Apple و Imagination راه خود را از جائی که متوقف شده بود ادامه خواهند داد.

اپل برای استفاده از واحد پردازش گرافیکی مجوز دریافت کرد

در بیانیه منتشر شده آمده است که به اپل مجوز طولانی مدت برای استفاده از اختراعات ثبت شده توسط Imagination اعطا شده است.

با نگاهی به محصولات Imagination ، این شرکت اخیراً واحد پردازش گرافیک سری IMG A را معرفی کرده است. گفته می شود این فرآیند سریع ترین فناوری پردازنده گرافیکی را در بازار در سال 2020 عرضه خواهد کرد و در صورت امکان استفاده از آن، آیفون های آینده پرقدرتتر خواهند شد.

اپل می تواند نه تنها در مدل های آیفون بلکه در عینک واقعیت افزوده و مک بوک ARM از فناوری های Imagination نیز بهره ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057221

وب گردی

وب گردی