خبر ناامید کننده در مورد «VW Beetle» + ویدئو

پس از هفتاد سال فولکس واگن تولید «VW Beetle» را متوقف کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «VW Beetle» که در ایران به فولکس‌واگن قورباغه ای مشهور است از سال 1938 بدون توقف تولید و به کاربران عرضه شده است. شرکت در سال‌های قبل اعلام کرده بود که می‌خواهد فولکس واگن قورباغه ای را به‌روز و تولید آن را ادامه دهد.

آیا تولید VW Beetle متوقف خواهد شد؟

فولکس واگن درباره VW Beetle، که سابقه آن به سال 1938 باز می گردد و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد، بیانه ای منتشر کرد. این ماشین برای اولین بار در سال 1938 با نام Kdf-Wagen پا به عرصه وجود گذاشت و طراحی آنرا همگان دوست داشتند.

در تابستان سال 2019 ، شایعاتی در زمینه توقف تولید این مدل نمادین منتشر شده بود ولی امروز شرکت رسما اعلام کرد که تولید از امروز متوقف شده است. فولکس واگن با انتشار ویدئویی با نام The Last Mile Beetle رسما با قورباغه خداحافظی کرد.

فروش کل این خودرو به 21.5 میلیون دستگاه رسیده است. نسل اول تقریباً 19 میلیون دستگاه فروخته است. مدل تحسین شده نسل دوم در سال 1998-2010 بود که با 1.2 میلیون بار فروش دوباره ، توانست تقدیر کاربران را به‌دست بیاورد. با این حال ، نسل سوم Beetle تولید شده پس از سال 2011 متاسفانه با فروش 500 هزار دستگاه نتوانست به رقم مورد نظر برسد.

شرکت اعلام کرد که با نهایت تاسف بعد از 70 سال با این مدل به یادماندنی که در حافظه مردم جای گرفته است وداع می کند و هدف بعدی تولید اتومبیل های الکتریکی خواهد بود. به غیر از اتومبیل های الکتریکی، تولید موتور های اسپرت نیز متوقف خواهد شد.

به همین ترتیب ، فولکس واگن تولید مدل Golf GTI TCR را متوقف کرده است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد تا با تکنولوژی امروز همگام شود.

ریشهٔ فولکس‌واگن بیتل به دههٔ ۳۰ میلادی بازمی‌گردد؛ هنگامی که آدولف هیتلر دستور ساخت آن را داد. اما نقطهٔ عطف این خودرو در دههٔ ۵۰ اتفاق افتاد، هنگامی‌که این خودرو به یک پدیدهٔ جهانی تبدیل شد. با تعریف دوبارهٔ خودروی مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد، بیتل در بسیاری از زمینه‌ها معادل دههٔ پنجاهی فورد مدل T بود. با گذشت زمان، مردم بیشتر و بیشتر مکانیزم ساده و رویکرد تولید ساده این خودرو را تحسین کردند. با فروش میلیون‌ها نسخه در سراسر دنیا، بیتل به محبوبیتی چشمگیر در ۲۰ سال بعدی از تولید خود دست یافت. فروش نهایی این خودرو که تا سال ۲۰۰۳ تولید می‌شد، پس از ۶۵ سال به عدد بی‌نظیر ۲۱ میلیون دستگاه رسید. این خودرو آن‌قدر موفق بود که بسیاری از خودروسازان را وادار به تفکر دوباره در مورد استراتژی‌های خودروهای کوچک خود و حتی تلاش برای کپی کردن فرمول بیتل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057322

وب گردی

وب گردی