آغاز فعالیتِ کانون‌های فرهنگی و بصیرتی دانشگاه آزاد مزین به نام «سردار سلیمانی»

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: باتوجه به پیگیری گروه‌های خودجوش دانشجویی، در یک هفته آینده صدها هسته و کانون فرهنگی، جهادی، بصیرتی و حتی نشریات دانشجویی مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی خواهد شد.

رضا نصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اقدام خصمانه و بزدلانه ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سرافراز اسلام، اظهار کرد: آمریکا طی چند سال گذشته آتش‌افروزی‌ها و نقشه‌های شوم بسیاری در منطقه خاورمیانه پیاده کرده است. زمانی کشور ایران یکی از پایگاه‌های اصلی آمریکا در منطقه به‌شمار می‌رفت، به‌طوری که بعد از کودتای 28 مرداد 30 هزار نفر از نظامیان آمریکایی در حمایت از شاه وارد کشور شدند.

وی افزود: آمریکا در دوران پهلوی نیز حقارت‌های بسیاری به مردمان و ملت این کشور وارد کرد که از مهم‌ترین آنها موضوع مصونیت قضایی اتباع آمریکایی بود. امام خمینی(ره) نیز در واکنش به این فاجعه انسانی و حقوقی نهضت استکبارستیزی را به کمک حوزه علمیه و قاطبه مردم آغاز کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی آمریکا را یکی از مشوقان و حامیان اصلی هشت سال جنگ رژیم بعث عراق علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: به لطف خداوند آمریکا در پیچ‌های تاریخی مختلف از کودتای نوژه تا ماجرای طبس و هشت سال دفاع مقدس شکست خورده و رئیس جمهور این در کشور در همان ایام انتخابات، آمریکا را متهم ردیف اول به‌وجود آورنده داعش معرفی می‌کند.

نصیری بیان کرد: حال که امروز پس از جانفشانی‌های بسیار و ریخته شدن خون‌های پاک رزمندگان اسلام و فرماندهی سردار شهید سلیمانی خلافت داعش سرنگون شده، بازهم در حوادث و تحولات اخیر عراق این آمریکایی هستند که برای احیای داعش چراغ سبز می‌کنند. مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که ریختن خون پاک سردار سلیمانی ناشی از کینه‌ای بود که آمریکایی‌ها از نابودی داعش در دلشان داشتند.

وی شهید سلیمانی را مهم‌ترین رکن ضدتروریستی و مبارزه با داعش در منطقه خواند و تصریح کرد: باوجود تمام مقاومت‌هایی که جبهه کردستان عراق در مقابل داعش از خود نشان داد، اگر حاج قاسم سلیمانی نبود اکنون کردستان سقوط می‌کرد و بغداد در کسری از روز سقوط می‌کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک تنه در مقابل شیطان بزرگ ایستاده است، عنوان کرد: داعش زاییده و دست‌پرورده آمریکای جنایت‌کار بوده و اگر مجاهدت‌های سردار شهید سلیمانی نبود اکنون منطقه زیر تیغ بی‌رحم مزدوران داعش نابود می‌شد. چنین شخصیتی برای آمریکا که ادعای اربابی دنیا را دارد، قابل قبول نیست و درصدد برچیدن وی بودند.

نصیری اظهار کرد: به‌لطف خداوند متعال جبهه مقاومت و جهان اسلام سیلی و ضربه سختی به خون‌خواهی سردار دل‌ها به دشمن کوتاه فکرش وارد خواهند کرد. ترامپ یا باید از منطقه خارج شود یا در اولین فرصت باید تابوت سربازان و نظامیان خود را فراهم کند که از این پس روز خوشی در انتظار آنها نخواهد بود. خباثتی که آمریکا از خود به‌نمایش گذاشت، هزینه‌های سنگینی پرداخت خواهد کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این روزها غرق در عزا، حماسه و بصیرت شده و از طرفی فضای روشنگری جنایات آمریکا در منطقه را دنبال می‌کند. طی تماس‌هایی که سوی جریان‌های خودجوش دانشجویی با معاونت فرهنگی دانشگاه گرفته شده در یک هفته آینده صدها هسته و کانون فرهنگی، جهادی و بصیرتی و حتی نشریات دانشجویی مزین به نام حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویان با شعار «من هم حاج قاسم هستم» فعالیت ضداستکباری جدیدی با هدف ادامه آرمان و راه سردار شهید سلیمانی آغاز خواهند کرد. نمایشگاه‌های متعددی از زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم و جنایات آمریکا و صهیونیست جهانی در واحدهای دانشگاهی برپا می‌شود. دیدار دانشگاهیان با خانواده شهدای مدافع حرم و مشارکت فعال در تشییع میلیونی آن سردار پر افتخار از دیگر برنامه‌های فرهنگی این روزها به‌شمار می‌رود.

نصیری افزود: دانشجویان تصاویر خود و فعالیت‌ کانون‌های منتسب به حاج قاسم را در فضای مجازی منتشر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057387

وب گردی

وب گردی