خون سردار سلیمانی پایان 7 دهه جنایت آمریکا در خاورمیانه است

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی زمینه‌ساز وحدت مسلمانان برای بیرون راندن آمریکاست که 7 دهه در خاورمیانه در حال جنایت است.

معین رضیئی دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: خون شهید سردار سلیمانی ثمره برکت در منطقه خواهد شد و آشوبی که در 6 ماه گذشته در منطقه به وجود آمده و کشورهای مسلمان را درگیر کرده، خاموش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی باعث اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه خواهد شد، گفت: کشورهای جهان اسلام و منطقه بیشتر از قبل در شناخت دشمن واحد و استکبار جهانی متحد خواهند شد.

رضیئی با بیان اینکه انتقام خون سردار سلیمانی وظیفه تک تک ایرانی‌هاست، گفت: داعش و نیروهای تروریستی زمانی که به مرزهای ایران نزدیک شدند، سردار سلیمانی و سربازان گمنام امام زمان(عج) به همراه مدافعان حرم بودند که با جان خود از کشور دفاع کردند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی تنها قهرمان ملی ایران نبود، گفت: رهبر انقلاب نیز در پیام تسلیت خودشان فرمودند که سردار سلیمانی متعلق به ایرانی‌ها نیست، بلکه محبوب ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان بود؛ محبوب تمام افرادی که آرمان رهایی فلسطین و قدس را دارند.

وی درباره اقدام جوامع بین‌المللی بیان کرد: مسئولان کشورهای اسلامی باید با اتحاد کامل پاسخ جنایت آمریکا را بدهند. مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور باید با رایزنی از ظرفیت جهان اسلامی نهایت استفاده را ببرند.

به گفته رضیئی، از سازمان‌های مردم نهاد تا دانشجویان و مردم عادی باید برای گرفتن انتقام سخت از آمریکا با یکدیگر هماهنگ شوند و با هم‌رده‌های خود در کشورهای اسلامی دیگر رایزنی داشته باشند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: باید نامه‌ای اعتراض‌آمیز درباره محکومیت جنایت آمریکا به سازمان ملل متحد ارسال شود. در این نامه علاوه بر اینکه در سطح بین‌الملل آمریکا محکوم خواهد شد، زمینه‌ساز وحدت مسلمانان برای بیرون راندن آمریکا که 7 دهه است در خاورمیانه در حال جنایت است، آخرین پایگاه آن را نابود کنند.

وی ادامه داد: آمریکا با ترور سردار سلیمانی در واقع حاکمیت 3 کشور ایران، لبنان و عراق را نقض کرده است. پس جوامع، حقوق بشر و دولت‌های کشورهای اسلامی باید به این اقدام واکنش مناسب نشان دهند.

رضیئی افزود: دولت‌های کشورهای خاورمیانه شاید به خاطر ملاحظات سیاسی و اقتصادی به ماجرای شهادت سردار سلیمانی ورود پیدا نکنند؛ اما ملت‌ها و مردم آزاده سراسر جهان قطعا به خون‌خواهی از شهید سردار سلیمانی اقدام خواهند کرد. همان گونه که روز گذشته مردم چند کشور تظاهراتی برپا کردند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی عنوان کرد: مقاومت در برابر استکبار اولویت آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است و شهید تقدیم کردن در این راه جزو افتخارات ملت ایران محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت با پشتوانه ظرفیت‌های سازمان‌های مردمی و ملت‌های کشورهای جهان اسلامی از آمریکا برای ترور یکی از سرداران و مسئولان رسمی کشورش به سازمان ملل شکایت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057390

وب گردی

وب گردی