دانشگاه‌های نسل سوم، فضای مطلوبی را برای رشد دانشجویان فراهم می‌کنند

مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: «دانشگاه‌های نسل سوم باید شاخص‌های ارتقای اعضای هیئت‌علمی را فراهم و فضای مطلوبی را برای رشد دانشجویان و استادان ایجاد کنند.»

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دهاقان، ظهر امروز کارگاه آشنایی با دانشگاه‌های نسل سوم با حضور جمعی از علاقه‌مندان در سالن اجتماعات شهید بشارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.

مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در این کارگاه گفت: دانشگاه‌های نسل اول بر پایه و اساس آموزش بنا شده‌اند و به نوعی آموزش‌محور هستند. در دانشگاه‌های نسل دوم علاوه بر آموزش تا حدودی به مقوله پژوهش پرداخته می‌شود و پژوهش تا حدی مورد بررسی قرار می‌گیرد، به عبارتی تبادلات پژوهشی در دانشگاه‌های نسل دوم آغاز می‌شود.

بابک بهفروز اضافه کرد: دانشگاه نسل سوم نیز علاوه بر اهدافی که به لحاظ آموزش‌محوری و پژوهش‌محوری دنبال می‌‌کند بر پایه کارآفرینی بنا می‌شود.

او افزود: نقش دانشگاه نسل اول در دفاع از حقیقت است و در دانشگاه نسل دوم علاوه بر دفاع از حقایق و اصول، وظیفه استاد این است که به کشف طبیعت مبادرت ورزد. در دانشگاه نسل سوم علاوه بر موارد مذکور، ایجاد ارزش افزوده جزء وظایف اصلی دانشگاه قرار می‌گیرد و دانشگاه باید پایگاهی باشد که علاوه بر علم و پژوهش، حائز ارزش افزوده برای حضور در صنعت و در مجامع برون دانشگاهی باشد. »

مدیر پژوهشی واحد دهاقان ادامه داد: « دانشجویان در نسل سوم دانشگاه باید به محض ورود به دانشگاه در سبد ارزشی خود تغییراتی ایجاد کنند به نحوی که تفکر آنها به سمت تفکر مولد برود، نگاه فناورانه را به موضوعات درس و کلاس داشته باشد و از کارهای گروهی برای انجام امور استفاده کند و مسئولیت های اجتماعی را سرلوحه کار قرار دهد. اساتید نیز در دانشگاه نسل سوم باید همسوئی ذهنی با اهداف دانشگاه کارآفرین داشته باشند و نقش مربیان را برای دانشجویان ایفا کنند. توان تبدیل ایده و خلاقیت علمی را در خود بیفزایند و حرفه‌های متناسب با ظرفیت های فردی را به صورت سبد متوازن به دانشجویان پیشنهاد دهند. »

بهفروز در پایان خاطرنشان کرد: « امروزه دانشگاه ها باید شاخص‌های ارتقاء اعضای هیئت علمی را فراهم کنند و فضای مطلوبی را برای رشد دانشجویان و اساتید به وجود بیاورند. حرکت‌های فرهنگی را در ساختار شبکه ای پایه‌ریزی کنند و خوشه‌های کسب و کار با هدایت اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها ایجاد گردند. »

کد خبر: 1057421

وب گردی

وب گردی