آمریکا تروریست، حامی تروریست و سردمدار تررویسم بین المللی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دولت آمریکا تروریست، حامی تروریست و سردمدار تررویسم بین المللی است، گفت : «شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان منادی امنیت، آزادی، حقیقت و نماد مبارزه با تروریسم بود.»

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در مراسم سوگواری سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی با عرض تسلیت و تبریک شهادت این مجاهد دلیر اسلام به پیشگاه رهبر معظم انقلاب ( حفظه ا...)، رزمندگان سپاه اسلام، امت بزرگ ایران و همکاران دانشگاهی گفت: شهادت این مرد نبرد و خدا نشان داد که مجموعه نظام جمهوری اسلامی، اقدامات و تلاش های مجاهدان، برحق و مصداق بارز تحقق ایمان نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جهان و نظام بین الملل است.

وی با تأکید بر اینکه شهادت این بزرگ مرد اسلام برای ملت ایران بسیار حزن انگیز و ناگوار است، همچنین دارای زوایای بسیار قابل تأمل است، تصریح کرد: به گفته مزدوران آمریکایی، آنان در این عملیات تجاوزکارانه و خصمانه، مدعی پیشگیری از اقدامات تروریستی و با هدف صلح و برقراری امنیت بین المللی و جلوگیری از تجاوز و تعرض به حقوق کشورها هستند.

عبدالهی با بیان اینکه شاید در گذشته این ادعای پوچ و بی اساس مبهم و پذیرش آن برای معدودی از انسان ها با ابهام و شایدقابل قبول بود، تشریح کرد: آمریکائیان در جنگ جهانی دوم و بسیاری از وقایع نظامی در کشورها با همین ادعای برقراری صلح و امنیت که شعار تأسیس دولت آمریکاست ورود کرده و اهداف شوم خود را پیاده سازی کرده و مردمان بی گناه را به خاک و خون کشیده اند.

این مسئول اضافه کرد: اما در این اقدام تروریستی به وضوح آشکار شد که آمریکا در این ادعای قدیمی خود، برخلاف مقررات بین المللی، نه تنها مرتکب یک خطای استراتژیک و برخلاف اسناد و الزامات بین المللی و ملی شده، بلکه مرتکب یک جنایت وحشیانه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: اگر منشور ملل متحد، اساسنامه دیوان کیفری بین المللی و میثاقین حقوق مدنی و سیاسی را بررسی کنیم، مشخص می شود همه دولت ها دارای حاکمیت مستقل هستند و هیچ کشوری در جهت اهداف خود نمی تواند به زور متوسل و عمل تجاوزکارانه به ویژه در خارج از مرزهای خود و در خاک دیگر کشورها انجام دهد.

عبدالهی با اشاره به ادعای واهی دولت آمریکا مبنی بر اطلاع دولت عراق از این واقعه ظالمانه اظهار کرد: در اسناد بین المللی صریحاً ذکر شده هیچ دولتی حق ندارد اقدامی تجاوزکارانه انجام دهد و بند 2 ماده 5 اصلاحی اساسنامه دیوان کیفری بین المللی مصوب 2010 این اقدام را جرم و تجاوز شناخته است، حال چگونه دولت عراق حاضر به پذیرش پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز آسمان این کشور نه به منظور برقراری امنیت و حمایت بلکه با هدف تجاوز و شهادت فرماندهان این کشور شده است؟

عبدالهی اضافه کرد: آمریکا برخلاف اسناد بین المللی همانند بسیاری از موارد دیگر خلاف حقوق بشر و ارزش های ملی و حاکمیت کشورها اقدام کرده و پیگیری این عمل بی شرمانه برای محکومیت آمریکا و افشای چهره پلید دولتمردان آن، وظیفه آشکار نهادهای ملی و بین المللی و حق مسلم جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که فرمودند: شهید حاج قاسم سلیمانی، نمونه برجسته تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی ( ره) بود، عنوان کرد: این ویژگی ها باید سرمشق، الگو و عبرت همگان باشد.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه تمام اهتمام ادیان توحیدی، پیامبران، ائمه هدی و صالحین و انقلاب اسلامی ایران تربیت انسان های متعالی و مؤمن است، اذعان کرد: ثمره آموزه های دینی ایمان است.

وی با بیان اینکه ایمان محور حق و عامل تحقق حقیقت است، گفت: مطابق با آیات قرآن کریم، جوهر ایمان را تسلیم و اطاعت تشکیل می دهد اما نه اطاعت ظاهری و شعاری بلکه اطاعت رفتاری و عملیاتی.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه کسانی که مؤمن هستند، ایمان و اطمینان کامل و خالص به باری تعالی دارند، اظهار کرد: این افراد در راه خدا، امنیت و تحقق ارزش های دینی جهاد می کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان منادی امنیت، آزادی، حقیقت و نماد مبارزه با تروریسم بود، گفت: یکی از جلوه های بارز شخصیت این سردار شهید اسلام تواضع و ساده زیستی برخواسته از ایمان بود. در حقیقت کسی که خدایی می شود، متواضع خواهد بود و جزء حق چیزی نمی بیند و خود را بنده ناچیز پروردگار دانسته و برای تعمیق ارزش های الهی و دینی از همه چیز خود خواهد گذشت.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک چهره بین المللی جبهه مقاومت بود، گفت: نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی یک نگاه جهانی بود دقیقا همان نگاهی که در منشور ملل متحد و اعلامیه حقوق بشر به آن نیاز است و مدعیان آن معمولاً به آن پایبند نیستند و از آن استفاده ابزاری می کنند..

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه ملت ایران امروز افتخار می کند شهیدی تقدیم اسلام و جهان کردند که اهداف و رسالت های او جهانی بود، گفت: سردار سلیمانی مبارزه با تروریسم را سیره خود قرار داده بود و به واسطه روش او بود که فتح و پیروزی های بسیاری نصیب اسلام در جبهه های حق علیه باطل شد و آمریکاییان یقین بدانند شهادت این رزمنده دلیر اسلام موجب بیداری و قیام تمام ملت های آزادی خواه خواهد شد.

این مراسم با قرائت قرآن همراه بود.

کد خبر: 1057432

وب گردی

وب گردی