نگرانی در مورد شیوع ذات الریه در چین

دولت چین اعلام کرد که وجود مواردی از بیماری ذات الریه مرتبط با غذاهای دریایی باعث ایجاد نگرانی در بین مقامات شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مسئولان اداره بهداشت شهر «ووهان» چین اواخر روز جمعه از ابتلای 44 مورد غیرعادی به سرطان ذات الریه خبر دادند.

نکات مربوط به این مشکل برای اولین بار در 30 دسامبر توسط رسانه‌های محلی منتشر شد؛ هنگامی که کمیسیون بهداشت شهرداری ووهان از بیمارستان‌ها خواست تا موارد غیرمعمول ذات الریه را گزارش دهد.

روز بعد، این کمیسیون در وب سایت خود اعلامیه‌ای را به زبان چینی منتشر کرد که در آن آمده بود تعدادی از بیمارستان‌های محلی موارد ذات الریه را که مربوط به بازار عمده فروشی غذاهای دریایی بوده گزارش دادند.

این کمیسیون 27 پرونده را در بین 11 میلیون نفر شهروند این شهر (690 کیلومتری غرب شانگهای) تشکیل داد. هفت نفر از بیماران در وضعیت خطرناک قرار داشتند، دو نفر بهبود یافتند و مابقی دارای وضعیتی پایدار بودند. در این اطلاعیه آمد بود که همه بیماران قرنطینه شده و تماس با آن‌ها تحت نظارت بود.

در آن زمان، موردی از واگیردار بودن این بیماری مشخص نشده بود؛ اما کمسیون بهداشت این کشور اعلام کرد که تعداد 11 پرونده از این 44 مورد جدی هستند.

براساس گزارش‌های مطبوعاتی محلی، این شهر بازار غذاهای دریایی را تعطیل کرده است. پیش از این عدم شفافیت در اثر سندرم حاد تنفسی (SARS) ناشی از ویروسی ناشناخته که در سال 2002 در جنوب چین پدیدار شد، مورد انتقاد قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057436

وب گردی

وب گردی