افزایش مراکز آماده سازی کودکان بهزیستی برای زندگی مستقل

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش مراکز آماده سازی کودکان بالای ۱۸ سال برای زندگی مستقل خبر داد و گفت: ماهانه ۳۷۰ هزار تومان به عنوان امداد یارانه به این کودکان پرداخت می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حبیب الله مسعودی فرید در مورد آماده سازی کودکان تحت پوشش بهزیستی گفت: برخی از این کودکان شرایط و آمادگی لازم برای شروع یک زندگی مستقل را ندارند و مدیریت مالی ندارند به همین دلیل سازمان بهزیستی سعی می‌کند با کمک مددکاران این کودکان را راهنمایی کند و از کمک خیرین نیز استفاده می‌کنیم.

وی گفت: باید آموزش‌های لازم به فرزندان داده شود تا آنها بتوانند به صورت تک نفره و یا چند نفر با هم زندگی کنند و مستقل باشند.

کودکانی که در این مراکز زندگی می‌کنند ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند و به کودکانی که در مراکز بهزیستی هستند نیز ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود در حالی که هزینه نگهداری هر فرزند ۴ تا ۵ برابر این مبلغ است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مراکزی برای آماده‌سازی کودکان در استان‌های مختلف ایجاد شده و قرار است گسترش داده شود گفت: در این مراکز ۴ تا ۵ نفر از بچه‌ها با یکدیگر زندگی می‌کنند و زیر نظر مددکاران مشکلاتشان را برطرف و برای زندگی آماده می‌شوند.

فرید با اشاره به اینکه این مراکز به کمک خیرین ایجاد شده و یک مربی نیز در مرکز حضور دارد افزود: براساس آئین‌نامه بهزیستی مدت زمانی که فرزندان بهزیستی می‌توانند در این مراکز زندگی کنند ۶ ماه تا یک سال است اما ما این زمان را لحاظ نمی‌کنیم و تا زمانی که کودکان شرایط زندگی مستقل را نداشته باشند می‌توانند در این مرکز حضور پیدا کنند و مانند فرزندان خودمان با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کودکانی که در این مراکز زندگی می‌کنند ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند و البته به کودکانی که در نگهداری مراکز بهزیستی هستند نیز ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود در حالی که هزینه نگهداری هر فرزند ۴ تا ۵ برابر این مبلغ است.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، فرزندانی که به تنهایی زندگی می‌کنند و یا دانشجو هستند نیز از این کمک امداد یارانه که ماهی ۳۷۰ هزار تومان است برخوردار خواهند شد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1057447

وب گردی

وب گردی