کشورهای عربی تحلیل‌های غلطی به ترامپ دادند/ پرچم مقاومت بر زمین نمی‌افتد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات، تحلیل‌های غلطی از ایران به آمریکا دادند و ایالات متحده دست به چنین اشتباه استراتژیکی زد.

محمدحسین امید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدام جنایتکارانه آمریکا مبنی بر ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی از چند زاویه قابل بررسی است؛ شهید سلیمانی، انسانی بی‌نظیر بود که از روز نخست انقلاب تا لحظه شهادت پای کار ایستاد و همیشه نیز وظایف سنگینی را به‌عهده گرفت. او عاقبت به‌خیر شد و توانست در سطح منطقه و جهان نام‌آور شود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در اردوگاه مقاومت، جایگاهی پیدا کرد که اکنون تمام مجاهدان در سراسر دنیا بدون تعصب و هیچ حساسیتی، به او علاقه دارند و مرید او هستند؛ چراکه تفکرش را در جهان جا انداخت حتی گروه‌های مبارز غیر‌مسلمان نیز به‌نوعی از او الگوبرداری کرده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی، ویژگی‌های اخلاق منحصربه‌فردی داشت، او در مسیر انجام تکالیف خود تمام‌قد ایستاد و همه سرمایه و هستی خود را در راه خدا گذاشت. او هیچ‌وقت وارد جریانات سیاسی نشد و در هیچ جریانی نگنجید و به‌همین دلیل همه جریان‌های سیاسی در داخل کشور به سردار سلیمانی احترام می‌گذاشتند، علاقه‌مند بودند، به او و راه، هدف و وفاداری او اعتماد و باور داشتند.

کشورهای منطقه تحلیل‌های غلطی به آمریکا دادند

امید بیان کرد: دشمنان سردار سلیمانی در جهان نیز به او احترام می‌گذاشتند. آمریکایی‌ها که او را به شهادت رساندند، بارها رشادت‌های سردار سلیمانی در مواجهه با داعش را تحسین کردند؛ حتی زمانی که گیر افتادند، سردار سلیمانی به آنها کمک کرد. منتهای آرزو و عشق سردار سلیمانی، شهادت بود و می‌خواست به دوستان شهیدش مانند شهید احمد کاظمی بپیوندد که به آرزوی خود نیز رسید. او اکنون نزد امام خود، هم‌رزمانش در لشکر ثارالله و شهدای مدافع حرم خوشحال است و از این بابت به او تبریک می‌گوییم.

وی ادامه داد: در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی کمتر پیش آمده که آمریکا به‌طور مستقیم چنین کاری انجام دهد و رسماً مسئولیت ترور را به‌عهد گیرد. معمولاً آمریکا از جریان‌های نیابتی و گروهک‌های تروریستی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کرد. دو تحلیل می‌توان درباره پذیرش مسئولیت ترور توسط آمریکا ارائه داد؛ بخش اول عظمت سردار سلیمانی را نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نمی‌خواستند افتخار شهادت شخصیت بسیار مهم انقلاب به نام دیگری تمام شود و دیدیم که شخص رئیس جمهور آمریکا، مسئولیت ترور را به‌عهده گرفت. دونالد ترامپ می‌دانست سردار سلیمانی، مهره‌ای کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که توانسته تمام منطقه را به‌خط کند و تفکر اسلامی را جا بیندازد.

وی افزود: فکر می‌کنم کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات، تحلیل‌های غلطی از ایران به آمریکا دادند و ایالات متحده دست به چنین اشتباه استراتژیکی زد. اکنون هیئت حاکم آمریکا هرچند اظهار خوشحالی می‌کند؛ اما در دل از واکنش تمام افرادی که سردار سلیمانی تربیت کرده، بسیار نگران و حتی پشیمان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: سردار سلیمانی فقط برای ایران نبوده و نیست. اکنون نه‌تنها آمریکا؛ بلکه اروپا و کشورهای عربی نیز نگران هستند. «حاج قاسم» در این سال‌ها افراد زیادی را تربیت کرده که به این راه، مکتب و باور اعتقاد دارند. اشتباه محاسباتی آمریکا این بود که فکر می‌کرد سردار سلیمانی فقط یک فرمانده نظامی است؛ اما نمی‌دانست او فراتر از یک فرمانده برای مردم ایران به‌شمار می‌رود.

پرچم مقاومت بر زمین نمی‌افتد

امید یادآور شد: البته وقتی آدم‌های بزرگ می‌روند، آدم‌های بزرگ دیگری جای آنها را می‌گیرند و پرچم مقاومت بر زمین نمی‌افتد. نباید فراموش کنیم آمریکا تمام پروتکل‌های بین‌المللی را نقض و همچنین توهین بزرگی به ملت عراق کرد. سردار سلیمانی میهمان رسمی عراقی‌ها محسوب می‌شد و سفری مخفیانه انجام نداده بود. همه می‌دانستند او به عراق سفر کرده؛ پس نگرانی آمریکا بیهوده بوده است.

وی ادامه داد: عراقی‌ها سردار سلیمانی را دوست داشتند؛ چون تروریست‌ها و داعش را در این کشور نابود کرد، در چنین شرایطی آمریکا مدعی است برای حفاظت از مردم عراق به این کشور رفته و شبانه به‌صورتی ناجوانمردانه سردار سلیمانی را شهید می‌کند. مطمئناً عراقی‌ها به این اتفاق واکنش نشان خواهند داد. پخش تصاویر تشییع پیکر فرماندهان ایرانی در کاظمین و بغداد نشان داد مردم عراق خوب می‌دانند چه فردی حامی آنها مقابل تروریست بوده و چه کشوری، عراق را در دو دهه اخیر به مرز نابودی کشانده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان گفت: انتقام سختی در انتظار آمریکاست، نه‌تنها ایرانیان؛ بلکه تمام نیروهای مقاومت در منطقه انتقام خون سردار سلیمانی را خواهند گرفت. این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد و زمان زیادی طول نخواهد کشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057483

وب گردی

وب گردی