جنایت آمریکا در کتب درسی گنجانده می‌شود

طرح گنجاندن جنایات آمریکا در کتب درسی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۲۳۱ رای موافق، ۲ رای مخالف از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه علنی جزییات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای مانده از لانه جاسوسی در تهران سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور وابسته به این وزارتخانه‌ها یا تحت نظارت آنها بگنجاند.

مطابق با تبصره این ماده واحده وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت سه ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر 6ماه یک بار گزارش عملکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

گفتنی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبان ماه سال جاری کلیات این طرح را با ۱۸۰ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057494

وب گردی

وب گردی