پیشنهاد افزایش  ۱۰ درصدی سهم توسعه زیست‌فناوری در بودجه

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۰ درصد سهم این ستاد افزایش یافته است.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با بودجه تخصیصی به حوزه زیست فناوری اظهار کرد: بودجه‌ای که برای این ستاد پیشنهاد شده نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد توسعه زیست فناوری وظیفه تسهیل‌گری و تنظیم‌گری کار شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد، افزود: این بودجه متعلق به ستاد توسعه زیست فناوری است؛ اما توسعه و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان زیست‌فناوری به واسطه بودجه ستاد امکان پذیر نخواهد بود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تأکید بر تاثیر اقتصاد زیستی در اقتصاد کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه بعد از تخصیص بودجه می‌تواند توسعه این حوزه را نسبت به سال‌های قبل مقایسه کند و تا متوجه شود که تخصیص بودجه در عرصه زیست‌فناوری تا چه حدی در اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده است.

قانعی با تأکید براین که باید کاری کنیم که سرمایه‌ها به سمت توسعه زیست فناوری هدایت شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در عرصه زیست فناوری فعالیت می‌کنند و این شرکت‌ها از سوی صندوق توسعه ملی نیز بودجه‌ای دارند، بنابراین می‌توانیم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان حوزه زیست فناوری نیز که تعداد آنها ۵۰۰ شرکت است از این بودجه کمک بگیریم؛ نه اینکه با پول دولت طرح‌های زیست‌فناوری را انجام دهیم. آنچه که ستاد توسعه زیست فناوری ورود می‌کند مباحث و مراحل انجام طرح‌های خطرپذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057501

وب گردی

وب گردی