تقدیم مدال‌های علمی دانشجویان به سردار دل‌ها

سرپرست تیم اختراعات  دانشجویی ایران گفت: تیم اختراعات دانشجویی ایران که در مسابقات جهانی تایوان که با حضور ۴۰ کشور در تایوان برگزار شد،۷ مدال کسب شده خود را تقدیم سردار قاسم سلیمانی کردند.

امیرعباس محمدی کوشکی سرپرست تیم اختراعات دانشجویی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناری ایسکانیوز، با اشاره به مسابقات جهانی تایوان اظهار کرد: مسابقات و نمایشگاه اختراعات تایوان یا KIDE2019 با حمایت سازمان مالکیت معنوی جهان WIIPA و تمامی سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و ژورنال‌های معتبر تایوان که در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند و همچنین با حمایت دولت این کشور در دسامبر ۲۰۱۹ در پایتخت تایوان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مسابقات بزرگ‌ترین مسابقات جهانی زیر نظر سازمان مالکیت معنوی جهانی یعنی WIIPA است و جلسه سالانه سران WIIPA نیز در این مسابقات برگزار شد.

مخترع و پژوهشگر برتر خاورمیانه از دانشگاه ملبورن استرالیا ادامه داد: سجاد شریعت نژلازبیری، سید علی موسوی، مهدیه یوسفی سوگل کرمانیان، امیرعباس محمدی کوشکی، میثم پور یوسفیان دانشجویانی از دانشگاه‌های فردوسی مشهد، دانشگاه الزهرا تهران، دانشگاه نجف آباد اصفهان و دانشگاه علمی و کاربردی اسفراین هستند که با همکاری دانشجوی دانشگاه فدریکو ناپل ایتالیا با ارائه اختراعات در حوزه پزشکی و مهندسی پزشکی در نهایت با طرح فناوری اطلاعات وIT در پزشکی با امنیت اطلاعات بالا برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روی سکوی سوم مسابقات جهانی قرار گرفتند.

محمدی کوشکی تأکید کرد: این مسابقات در تاریخ 6 الی 10 دسامبر در بخش نمایشگاهی و مسابقات فناوری‌های برتر و از 15 دسامبر الی 29 دسامبر مسابقات دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات این کشور در دانشگاه ملی تایوان برگزار شد که دانشجویان ایران در آن موفق به کسب طرح برتر دانشگاه‌های جهان در حوزه پزشکی و ITپزشکی و موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.

وی ادامه داد: فناوری و اطلاعات با استفاده از شبکه‌های حسگر بی سیم در پزشکی طرحی سخت افزاری و نرم افزاری است که می‌تواند دنیای پزشکی در ایران را تغییر دهد و تمامی مشکلات بیمارستان‌ها از جمله کاغذ بازی و......را از بین ببرد.

سرپرست تیم اختراعات دانشجویی ایران تصریح کرد: این طرح می‌تواند دسترسی به اطلاعات کامل و جزئی را از بیمار به پزشک از مصدوم به اورژانس از درمانگاه‌ها به درمانگاه‌ها از بیمارستان‌ها به مراکز درمانی را به صورت لحظه‌ای اعلام کند، بر همین اساس با اجرای این سیستم انقلابی جدید در صنعت پزشکی ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه را در یکی از بیمارستان‌های کشور به صورت پایلوت انجام داده‌ایم و امیدواریم وزارت بهداشت از آن حمایت کند تا بتوان تمامی مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را برطرف کرد.

سرپرست تیم اختراعات دانشجویی ایران یادآور شد: به پاس گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی تمام مدال‌های علمی اخذ شده این تیم به ایشان تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057530

وب گردی

وب گردی