دانشگاه با فتح قله‌های علمی ادامه‌دهنده راه سردار سلیمانی باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر دانشگاه می‌خواهد ادامه‌دهنده راه سردار سلیمانی باشد، راهی جز فتح قله‌های علمی، درنوردیدن مرزهای دانش و درهم شکستن اثر تحریم در حوزه سلامت ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زالی در مراسم یادبود شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که امروز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که با دفاع مقدس آشنایی دارند، با نام برادر محمد آشنا هستند. برادر محمد (سردار کوثری) که به عطوفت و مهربانی شهره بود، امروز در جمع ماست.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی فاقد ادوات نظامی بود و هیچ دستاوردی برای آمریکا و رئیس‌جمهور روان‌پریش این کشور محسوب نمی‌شود. انتقام ما دفعتی نخواهد بود؛ بلکه راهبردی خواهد بود. راهبرد انتقامی ایران در وقت و زمان مناسب با کیاست و تعقل رقم خواهد خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت فراجغرافیایی است و ایران نیز از اضلاع اصلی این جبهه محسوب می‌شود. شاید برخی ندانند چرا سردار سلیمانی به دعوت رسمی به عراق رفت؟ آمریکا می‌خواست بازآرایی نظامی در عراق انجام دهد و سردار سلیمانی با دعوت رسمی عراقی‌ها به آنجا رفت تا دست آمریکایی‌ها را کوتاه کند.

زالی بیان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، جبهه مقاومت در منطقه متحد شد و حتی عراق که صحنه اغتشاشات بود، امروز متحدتر از همیشه با جبهه مقاومت همگراست. آمریکا تلاش زیادی کرد ایران‌ستیزی را در عراق گسترش دهد؛ اما شهادت سردار سپهبد سلیمانی، این ترفند کثیف سیاسی را نقش بر آب کرد.

وی افزود: خصلت‌ها و اخلاق سردار سلیمانی، راهبرد را به ما نشان می‌دهد. او در اوج کیاست سیاسی بود و راهبرد ایران در منطقه را به راهبردی هوشمند تبدیل کرد. راهبردهای نظامی زوال‌پذیر هستند؛ اما راهبرد جمهوری اسلامی انسانی بوده و هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سردار سلیمانی پیش از هر اتفاقی، قلوب مومنان را فتح کرد. او وقتی وعده نابودی داعش را داد، گفت «برای انسانیت اینجا هستیم و مبارزات را محدود به شیعیان و حتی مسلمانان نکرد. دیپلماسی سردار سلیمانی به دلیل نگاه عاطفی و حمایتی در منطقه موفق بود.»

زالی یادآور شد: باید ابعاد مختلف شخصیتی و رفتاری سردار سلیمانی را بازگو کنیم تا این مکتب به‌خوبی برای نسل‌های کنونی و آینده تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی پیش از آنکه فرماندهی نظامی باشد، دیپلماتی باهوش بود. او شخصیتی متمایز داشت که باعث شد در نزد دانشگاهیان نیز ارج و قربی ویژه داشته باشد.

زالی تصریح کرد: تقارن شهادت سردار سلیمانی با ایام شهادت جعفر طیار را نباید نادیده گرفت. جعفر طیار سومین مسلمانی بود که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد. او در نبردی نابرابر با دشمنان جنگید و مانند حضرت (ع) دستانش را قطع کردند که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: او در بهشت دو بال خواهد داشت.

وی در پایان گفت: اگر دانشگاه می‌خواهد ادامه‌دهنده راه سردار سلیمانی باشد، راهی جز فتح قله‌های علمی، درنوردیدن مرزهای دانش و درهم شکستن اثر تحریم در حوزه سلامت ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057534

وب گردی

وب گردی