حضور دانشجویان واحد ارومیه در صنعت مهندسی پزشکی

معاون پژوهشی واحد ارومیه گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی دانشجو در رشته مهندسی پزشکی داریم، حضور این دانشجویان در صنایع مربوط استان علاوه بر مهارت آموزی منجر به کسب درآمد همراه با تحصیل خواهد شد. 

مهدی زواری معاون پژوهشی واحد ارومیه در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح پویش و اثرات آن گفت: طرح پویش طرحی است برای حضور دانشجویان در صنعت، همزمان با تحصیل که مهم‌‌‌ترین دستاورد این طرح، مهارت‌‌‌آموزی همراه با تحصیل بوده که در نهایت منجر به تربیت فارغ‌‌‌التحصیلان بامهارت و کارآفرین در کشور خواهد شد. بر همین مبنا، در حال رایزنی با یکسری صنایع فعال در استان هستیم. از جمله این صنایع در حوزه مهندسی پزشکی بوده که در زمینه تولید پروتز فعالیت دارند. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی دانشجو در رشته مهندسی پزشکی داریم، حضور این دانشجویان در صنایع مربوط استان علاوه بر مهارت آموزی منجر به کسب درآمد همراه با تحصیل خواهد شد.

معاون پژوهشی واحد ارومیه افزود: با توافقاتی که با صنایع مختلف استان داریم برنامه بازدیدهای مختلفی از صنعت را برای دانشجویان تعیین کردیم. فارغ از بحث طرح پویش که به تازگی در دانشگاه آزاد مطرح شده بسیاری از فعالان در صنایع مختلف استان از دیرباز جزو فارغ‌‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد ارومیه بودند.

وی درباره نحوه انتخاب دانشجویان برای حضور در صنایع مختلف تشریح کرد: با سازمان‌‌‌ها، صنایع و ارگان‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که فعالیت آنها مبتنی بر رشته‌‌‌‌های موجود در واحدهای دانشگاهی است قراردادهایی را برای حضور دانشجویان در این مراکز منعقد خواهیم کرد. حضور دانشجویان در صنایع مختلف و نحوه انتخاب آنها بر مبنای معدل بوده و بعد از فراخوانی که ارائه می‌‌‌‌‌شود دانشجویان برتر انتخاب شده و بر مبنای رشته تحصیلی و به تناسب نیازهای موجود در سطح استان، به صنایع مختلف می‌‌‌روند.

معاون پژوهشی واحد ارومیه در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم دانشجویانی داریم که همزمان با تحصیل در صنایع، مشغول به فعالیت بوده و این حضور در صنایع و به نوعی مهارت‌‌‌آموزی همراه با تحصیل از دیرباز در میان دانشجویان ما در واحدهای مختلف سطح استان وجود داشته است.

وی درباره اثرگذاری طرح رویش و فعالیت مستقیم دانشجویان در تولید محصولات دانش‌‌‌‌بنیان تصریح کرد: ظهور پدیده‌های جدید، بنگاه‌‌‌‌های اقتصادی، شرکت‌های نوپا و استارتاپ جدید متناسب با نیاز جامعه در رویش اتفاق می‌افتد که کلیه این امور در سراهای نوآوری و پارک‌‌‌‌‌‌های علم و فناوری شکل می‌‌‌‌‌‌گیرند. در حقیقت، دانشجویان در طرح رویش به طور مستقیم وارد چرخه تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌‌بنیان شده و با کسب مراحل مختلف و دریافت مجوزهای لازم می‌‌‌توانند شرکت دانش‌‌‌‌بنیان تاسیس کرده و اقدام به تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌‌بنیان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057544

وب گردی

وب گردی