سر ترامپ هم در حد کفش سردارسلیمانی نیست/ داستان ترور ناکام حاج قاسم در کرمان

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبود شهیدان سردار سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: برخی می‌گویند که قصاص عادلانه این است که شخصیتی در حد حاج قاسم. شخصیتی در حد این دو شهید نیست، سر دونالد ترامپ هم در حد کفش قاسم سلیمانی نیست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار کرد: چرا آمریکایی‌ها به این روش علنی دست به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی کردند؟ ناکامی همه ترورهای قبلی که بدون اثرانگشت بود علت اصلی آن بود. طرح‌های زیادی برای ترور حاج قاسم صورت گرفت که بی‌نتیجه ماند، حتی در کرمان می‌خواستند ایشان را ترور کنند.

وی افزود: آنها می‌خواستند خانه‌ای در کنار حسینیه‌ای در کرمان بخرند که از زیرزمین آن تونل کنده و برای ترور وی بمب‌گذاری کنند. شما تصور کنید می‌خواستند 5 هزار نفر را همراه حاج قاسم بکشند تا مطمئنت شوند که حاج قاسم را ترور کرده‌اند، اما خداوند این ترور را ناکام گذاشت. بنابراین آنها با ناامید شدن از این اقدامات به سمت ترور آشکار رفتند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: سه سال است که ترامپ رئیس جمهور آمریکا است. نگاهی داشته باشیم ببینیم ترامپ به سیاست خارجی خود چطور نگاه می ‌کند. نتیجه آن تا کنون ناکامی بوده و دستاوردی برای آمریکایی‌ها نداشته است. آنها سرنگونی ایران را یکی از اهداف بزرگ خود می‌دانستند.

وی تصریح کرد: بولتون هم سال گذشته در مراسمی که برای منافقین در فرانسه داشت، گفت که جشن کریسمس سال آینده در تهران خواهد بود. این آقا مشاور امنیت ملی آمریکا بود، زبان راهبردی آمریکا بود که اینطور علنی از سرنگونی نظام ایران سخن می‌گفت.

تمامی تلاش آمریکا برای فشار بر مقاومت نتیجه نداده است

نصرالله ادامه دارد: تمام تلاش‌های آمریکا برای فشار بر مقاومت تاکنون نتیجه نداده است، در لبنان و یمن و دیگر کشورهای مقاومت نتوانستند طرح‌های خود را عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا در افغانستان تلاش می‌کند، بتواند از آن آبرومندانه خارج شود، مطمئن باشید که ترامپ کلیه توافقات خود با طالبان و دولت آن کشور را زیر پا می‌گذارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آمریکا چندین سال است که معامله قرن را به کشورهای مختلف تحمیل می‌کند، اما علی‌رغم همه فشارها بر غزه و کرانه باختری، نتوانستند معامله قرن را عملیاتی کنند.

وی همچنین گفت: اما شاه بیت این موضوع عراق است، طرح واقعی آمریکا برای عراق چیست. ترامپ خیلی روشن و علنی اهداف آمریکا را مطرح و از موضع قدرت صحبت می‌کند و برای کسی و چیزی اهمیت قائل نیست. تمام ستاد انتخاباتی ترامپ در دوران انتخابات چه می‌گفت؟ می‌گفت نفت عراق برای ما است، آنها به بعضی از چاه‌های نفت سوریه هم طمع دارد درحالی‌که نفت سوریه برابر نفت عراق چیزی به حساب نمی‌آید.

آمریکا نفت عراق را می‌خواهد

سیدحسن نصرالله افزود: آنها می‌گویند نفت عراق برای آمریکا است تا بتوانند هزینه‌های خود را در سال‌های اخیر جبران کنند. از نظر آمریکایی‌ها در عراق دولتی وجود ندارد. پس طرح واقعی آمریکا و ترامپ در عراق چه بود؟ کنترل بر نفت عراق، اگر دولتی هم در عراق به حساب بیاورند باید تحت قدرت آمریکا و سفیر آن کشور باشد.

وی در ادامه بیان کرد: کسی که قبل از ترامپ بود داعش را بر سرکار آورد، این را خود ترامپ گفته است. آنها می‌خواستند داعش 30 سال ادامه داشته باشد تا از آن استفاده کنند تا تحت این موضوع آمریکایی‌ها در عراق بمانند، نفت آن کشور را بفروشند و دولت عراق را تضعیف کنند. بله این طرح واقعی آمریکا در عراق است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: این خواسته اصلی آمریکا در عراق بود که حاج قاسم مانع آن شد و بهانه داعش از دست آنها رفت. بنابراین حاج قاسم و نیروهای مقاومت عراق در کنار نیروی ارتش آن کشور با حمایت مردم و مرجعیت عراق توانستند با قاطعیت در چند سال این بهانه را (داعش) از آمریکا بگیرند.

وی تصریح کرد: بنابراین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پیش از ترور شهید سلیمانی، ترامپ دستاودی در سیاست خارجی خود نداشت. شما ببینید در آمریکای لاتین، کره‌شمالی و حتی در همکاری با هم‌پیمانان خود دستاوردی نداشت و نتیجه‌ای برایش نداشته است.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: آنچه ترامپ همیشه از آن می‌گوید در سه موضوع است، در همه صحبت‌هایش به این سه مورد می‌بالد که 400 میلیارد دلار از عربستان گرفته در قبال سلاح که این خیلی مسخره است. دوم صحبت از فروش سلاح به این کشورهای خائن عربی است که به مردم آمریکا می‌گوید من برای شما از این پول‌ها هزاران شغل ایجاد می‌کنم. دستاورد سوم خودش را هم انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس می‌داند. چه دستاورد دیگری در سیاست خارجی داشته است؟

کمترین پاسخ به شهادت حاج قاسم، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است

وی افزود: آنچه آمریکایی‌ها در سالهای اخیر رویش تکیه کرده بودند این بود که بین ایران و عراق اختلافات ایجاد کنند. نتیجه چه شد؟ تشییع شهدای ایرانی و عراق در بغداد، کاظمین، نجف و کربلا. این وفای مردم عراق بود. مرجعیت، احزاب، مسئولان رسمی نخست وزیر احزاب پارلمان شرکت کردند و همه خواستار خروج آمریکا از عراق شدند. این تحرک مردمی از جمعه تا امروز معنایش این است که خیاط در کوزه افتاده، امروز هم همه نگاهشان به جلسه امروز پارلمان است.

نصرالله گفت: قطعا ما طی روزها و شب‌های آینده خواهیم دید که آمریکا همه نیروهای شیطانی‌اش را به کار می‌گیرد که عراق را تحت فشار قرار بدهد. امید ما به نمایندگان پارلمان عراق است که قانون اخراج نیروهای امریکایی را تصویب کند. اگر در پارلمان این هدف محقق نشود من اینجا به شما اعلام می‌کنم، من عراقی ها را میشناسم؛ مبارزان باشرف حسینی و فرزندان عباس (علیه السلام) نمی‌گذارند یک سرباز آمریکایی در عراق باقی بماند،کمترین پاسخ به شهادت حاج قاسم و ابومهدی، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و آزادسازی جدید این کشور از اشغالگری آمریکاست.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد، آمریکایی‌ها حاج قاسم و ابومهدی را ترور کردند که عراق را از دست ندهند اما آنها با این کار عراق را از دست خواهند داد و این با مقاومت و اراده مجاهدان و مردم محقق می‌شود، حاج قاسم و ابومهدی و رفقایشان عاملی مهم در آزادسازی عراق از تروریسم بود و خون آنان سبب آزادی دوم از اشغالگری آمریکا خواهند بود.

هیچ کس نباید از ترور حاج قاسم احساس ضعف کند

نصرالله درباره سوریه هم گفت: در سوریه باید به سمت پیروزی نهایی حرکت کنیم، هیچ کس نباید از ترور حاج قاسم احساس ضعف کند. این مسئله‌ای طبیعی است.

وی در خصوص یمن نیز اعلام کرد: در یمن هم یمنی‌ها باید با شجاعت و با همان اعتماد به نفسی که می‌جنگیدند باید حرکت را ادامه بدهند.

نصرالله گفت: یکی از هدفهای ترامپ، ایجاد ارعاب در میان همه ماست و می‌گویند که لیست ترور ادامه دارد، هدف این است که بقیه بترسند. اولین پاسخ مقاومت این است؛ فرماندهی مقاومت و اعضای ان هدف اصلی و نبرد اصلی خود را حفظ می‌کنند و نمی‌ترسند و حتی دستپاچه همه نخواهند شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: از نظر معنوی نیز شهادت این دو برادر انگیزه‌ای خواهد شد که ما محکمتر به سوی اهداف حرکت کنیم. این حادثه (ترور) سطح شکست و عصبانیت و تلاش آمریکا را نشان داد که روی به گزینه‌ای احمقانه آورده است. ما خون و پرچم و اهداف او را بر دوش می‌گیریم و با عزم و ایمان و عشق لقاء الله مثل عشق قاسم سلیمانی، به حرکت خود ادامه می‌دهیم.

وی بیان کرد: کسانی که ما را به ترور و مرگ تهدید می‌کنند، تاریخ را به آنان یادآوری می‌کنیم. ما پاسخ می‌دهیم که یا «ابن طلقاء» آیا تو ما را از مرگ می‌ترسانی؟ ما یا پیروز می‌شویم یا به شهادت می‌رسیم. منطقه به وضعی متفاوت می‌رود. شهادت حاج قاسم نباید به ضعف یا سستی در برنامه‌ای منتهی شود که آن را پیش ‌می‌برد؛ همینطور شهادت ابومهدی.

قصاص عادلانه از دیدگاه دبیرکل حزب‌الله لبنان

وی خواستار قصاص عادلانه شد و در توضیح آن گفت: یعنی چه قصاص عادلانه؟ یعنی این جنایت معلوم است که چه کسی آن را انجام داده. من نمیخواهم از منطق انتقام صحبت کنم. مسأله حاج قاسم متفاوت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: حتی اگر آمریکا شخصیت دیگری از ایران را زده بود یا تأسیساتی را در ایران زده بود می‌شد گفت که این به ایران مربوط است و از این حرفها اما قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران نیست. قاسم سلیمانی یعنی ایران، لبنان،‌ سوریه، یمن و افغانستان. قاسم سلیمانی یعنی کل امت.

وی ادامه داد: ایران می‌داند که چطور پاسخ دهد اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند؛ امروز اعلام می‌کنم که ایران چیزی از شما گروه‌های مقاومت نمی‌خواهد و نمی‌گوید چه کنید یا چه نکنید. اراده مسئولانش مشخص است، گروه‌های مقاومت باید تصمیم بگیرند که با این حادثه چطور برخورد خواهند کرد، هر کس تصمیم بگیرد که چطور انتقام بگیرد.

نصرالله افزود: ایران از دوستان و متحدان و از کسانی که در کنار آنها ایستاد و از آنان در چهل سال گذشته حمایت کرده، چیزی نخواسته است. امروز ایران در عزا است چون بزرگترین افتخارات و ژنرال‌های خود را از دست داده اما از ما چیزی نخواسته است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما چیست؟ اینکه صرفا تسلیت بگوییم؟ مسئله، مسئله محور مقاومت است که باید دستاوردهایی کسب کند؛ ما باید همه برای قصاص عادلانه حرکت کنیم. قصاص عادلانه چیست؟ شفاف باشم.

سر دونالد ترامپ هم در حد کفش قاسم سلیمانی نیست

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ممکن است برخی بگویند که قصاص عادلانه این است که شخصیتی در حد حاج قاسم. شخصیتی در حد این دو شهید نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سر دونالد ترامپ هم در حد کفش قاسم سلیمانی نیست؛ قصاص عادلانه کل موجودیت آمریکا در منطقه است، حضور نظامی آمریکا در منطقه قصاص عادلانه حاج قاسم و ابومهدی است. پایگاه‌های نظامی و کشتی‌های جنگی و کل سربازهای آمریکا در منطقه معادل قصاص عادلانه است. ارتش آمریکاست که آنان را کشته و ارتش آمریکا باید تاوان دهد.

کد خبر: 1057559

وب گردی

وب گردی