اینستاگرام برای ادامه فعالیت در ایران باید مجوز بگیرد

عضو شورای عالی فضای مجازی در واکنش به اقدامات یکجانبه شبکه های اجتماعی در حذف مطالب کاربران ایرانی در محکومیت ترور شهید سلیمانی گفت: اقدام آنها غیرقانونی بوده و باید به قوانین کشور ما احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از شهادت جانسوز سردار دل‌ها به دست آمریکای تروریست، شاهد مصداق دیگری از خباثت دشمن در فضای مجازی هستیم که صاحبان مستکبر شبکه‌های اینستاگرام و توییتر، موج عظیم همدردی ملت ایران با شهید سپهبد سلیمانی و جریان مقاومت را بر نتافته و در حرکتی دیکتاتورگونه، مطالب مرتبط با آن شهید عزیز را حذف و حساب بسیاری از کاربران و خبرگزاری‌ها را مسدود کردند. این تصمیم مغرضانه مدیران اینستاگرام که خلاف آزادی بیان صورت گرفته با واکنش بسیاری از کاربران همراه شد.

این شواهد نشان می دهد که شبکه های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام به رغم آنکه خود را مدعی آزادی بیان می دانند، با حذف مطالب کاربران، تمامی تلاش خود را به کار می بندند تا جلوی انتشار تصویر خبیث و جنایتکار آمریکا را که به راحتی قابل بازگویی و نمایان شدن برای مردم جهان در فضای مجازی است، بگیرند.

در همین راستا رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در واکنش به اقدام مدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام در حذف اکانت‌های ایرانی که در رابطه با شهادت سردار قاسم سلیمانی مطالبی منتشر کرده بودند، اظهار داشت: باید در این زمینه مقابله به مثل کنیم. اینستاگرام تا زمانی که مجوز از دولت ما نگرفته؛ نباید فعالیت کند. یعنی استمرار فعالیت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی که با ما اینگونه برخورد می کنند باید منوط به احترام به قوانین مصوب کشور ماست.

وی تصریح کرد: قوانین کشور بدین گونه است که هر شبکه اجتماعی خارجی می تواند در کشور ما فعالیت کند که منوط به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات کرده باشد، اگر این شبکه اجتماعی مجوز نداشته باشند اقدام به انجام هر غلطی می کند.

جلیلی ادامه داد: مجوز گرفتن به معنای احترام به قوانین کشور بوده و در همه جای دنیا حداقل انتظار این است که کسی که می‌خواهد در کشور و سرزمینی فعالیت کند باید مجوز بگیرد و به قوانین داخلی آن کشور احترام بگذارد و پاسخگوی برخی اتفاقات باشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در این زمینه بحث عدم فعالیت مطرح نیست؛ ادامه داد: بلکه بحث اخذ مجوز است و به نظر می‌رسد باید از وزیر ارتباطات بخواهیم که با توجه به عقبه رسانه‌ای شبکه اجتماعی دشمن در ترور سردار قاسم سلیمانی، احترام به خون شهید را حداقل معادل این بداند که هیچ فعالیت فضای مجازی خارجی در خاک ما بدون اخذ مجوز انجام نشود.

وی تاکید کرد: قطعا مردم ما با نبوغ، خلاقیت و نوآوری از موانعی که استکبار جهانی در مسیر انتشار اظهارات ، ابراز احساسات و عظمت و شکوه سردار سلیمانی در فضای مجازی ایجاد کرده، عبور می کنند.

جلیلی با تاکید بر اینکه مصوبه ساماندهی فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور، این ظرفیت را دارد که بتوان با رفتارهای غیرقانونی این شبکه ها برخورد کرد، افزود: مردم باید از مسئولان، اجرای این مصوبه و قانون را مطالبه کنند تا در یک فضای امن و سالم و مطمئن بتوان از فضای مجازی استفاده کرد.

وی افزود: قوانین استفاده از شبکه‌های اجتماعی در شورایعالی فضای مجازی به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057597

وب گردی

وب گردی