اقامه نماز بر پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یاران مجاهد او به امامت رهبر انقلاب

در روز رستاخیز تهران و وداع تاریخی مردم مؤمن و قدرشناس آن با سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در روز رستاخیز تهران و وداع تاریخی مردم مؤمن و قدرشناس آن با سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران حضور یافتند و بر پیکر مطهر این شهید عالی‌مقام، مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم آمریکا، نماز اقامه کردند.


در این مراسم که با حضور میلیونی مردم و همچنین رؤسای قوای سه‌گانه، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، مسئولان لشکری و کشوری و همرزمان شهید در فضائی آکنده از حسرت آسمانی شدن حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی در نماز، خداوند را برای بزرگ داشتن مجاهدان راه خود به‌واسطه‌ی فوز و توفیق عظیم شهادت، حمد و سپاس گفتند و علوّ درجات آن شهدای عالی‌مقام را مسئلت کردند.

پس از اقامه‌ی نماز، تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید سلیمانی و دیگر شهیدان مقاومت از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز شده و مردم انقلابی تهران در حال تشییع نگین درخشان و بی‌بدیل مقاومت و یاران مجاهدش هستند.

جملات خاص رهبرانقلاب بر پیکر شهدا

رهبر معظم انقلاب در این نماز عبارت «اللهم أدخلهم برحمتک برضوانک، فإنک توفیتهم مخلطین بدمائهم فی سبیل رضاک مستشهدین بین أیدیهم، مخلصین فی ذلک لوجهک الکریم؛ پروردگارا به رحمتت ایشان رابه بهشت داخل کن، تو جان آنها را در حالیکه در راه رضای تو غوطه ور در خونشان شده و به شهادت رسیده و با اخلاص رو به سوی تو بودند، گرفتی» را قرائت کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگری از نماز برای شهید قاسم سلیمانی عبارت «اللهم فاعل درجاتهم فاحشرهم مع محمد وآله الطاهرین وألحقنا بهم وارزقنا الشهادة فی سبیلک یا مولای، الحمدلله الذی أکرم المستشهدین فی سبیله، الحمدلله الذی رزقنا الشهادة فی سبیله، الحمدلله الذی رزقنا الجهاد فی سبیل الإسلام؛ خدایا درجاتشان را بالاتر ببر و ایشان را با محمد و خاندان پاکش محشور بفرما و ما را به ایشان ملحق بگردان و شهادت در راهت را روزی ما قرار بده. حمد و ستایش خدایی را که شهیدان راهش را بزرگ داشت. ستایش خدایی را که شهادت در راه خودش را نصیب ما گرداند. ستایش خدایی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما گردانید» را قرائت کردند.

کد خبر: 1057614

وب گردی

وب گردی