گسترش همکاری علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و صنایع استان

دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در راستای برقراری ارتباط با صنایع استان با شرکت صنعتی دریایی ایران تفاهم‌نامه امضا کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ساری، تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با شرکت صنعتی دریایی (صدرا) به‌منظور توسعه تحقیقات و پشتیبانی لازم برای همکاری درباره راه‌اندازی دفتر مشترک تحقیق و توسعه شناورها و سازه‌های سبک و کامپوزیتی منعقد شد.

حسین کرمانیان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در این جلسه توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در دانشگاه را راه ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد و گفت: بازآموزی پژوهشگران و ارتقای سطح علمی دانشجویان توأم با انتقال دانش می‌تواند در راستای تولید علم برای برطرف کردن نیازهای جامعه کمک کند.

حسین کرمانیان حمایت دانشگاه از پروژه‌های کاربردی مورد نیاز شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) را در راساتی اهداف علمی مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ امروز موضوع پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با نیازهای شرکت طبق موازین و مقررات موجود در قالب طرح پایش و در راستای حل مشکلات صنعتی شرکت‌ها باید انتخاب شود و این مسئولیت به عهده معاونت پژوهشی است.

وی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی حاصل نتایج تحقیقات از طریق فناوری، ساخت نمونه محصول و فرایند مهندسی تولید است، مطرح کرد: به‌طور قطع یکی از دلایل اصلی پیشرفت سریع توسعه فناوری در کشورهای توسعه‌یافته صنعتی توجه به فرایند تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های داخلی آن کشورها بوده و می‌توان نتیجه گرفت که اساس فرایند تجاری‌سازی، مشارکت بخش پژوهشی و بخش صنعت در تبدیل نتایج پژوهش‌ها به نوآوری است و امروزه تجاری‌سازی پژوهش‌ها و عواید حاصل از آن می‌تواند منابع مالی لازم برای استمرار حیات این سازمان‌ها را فراهم آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057626

وب گردی

وب گردی