زنده نگه داشتن نام سردار دل‌‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد/ نام‌‌گذاری بسیاری از بخش‌‌های دانشگاه به‌‌‌‌ نام سردار سلیمانی

واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان بخش بزرگی از آموزش عالی کشور، مراسم‌‌‌هایی در بزرگداشت سپهبد سلیمانی برگزار و برنامه‌‌‌هایی را در خصوص نام‌‌گذاری بخشی از مجموعه خود با نام سردار سلیمانی در نظر گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ ندا فراهانی- سال‌‌های زیادی است که سربازان گمنامی با نام مدافعان حرم در آنسوی مرزها بی ادعا در حال دفاع از وطن هستند. مدافعانی که شاید تا دیروز، مردم ارزش کار آنها را به درستی درک نکرده بودند. از زمان ظهور داعش در کشورهای همسایه، حضور مجاهدانه شیرمردان ایران زمین برای دفاع از اسلام و وطن، گامی بود برای جلوگیری از ورود دشمنان به داخل خاک ایران، خبر شهادت سردار سلیمانی شوکی بود به مردم و راهی شد برای فهم صحیح حضور سربازان ایران برای مقاومت در مقابل جبهه استکبار که ایران را در ماتم و عزا فرو برد.

این اتفاق نه‌تنها، منجر به زجر و تنفر بیشتر از آمریکا در داخل کشور شد بلکه در کمال ناباوری صدای دشمنان ایران را هم درآورد. شهادت سردار سلیمانی نشان داد که این نابغه نظامی چه محبوبیتی در میان دل‌‌‌ها دارد تا جایی که حتی ضد انقلاب خارج‌‌‌نشین هم از این اتفاق ابراز ناراحتی کرد.

از روز جمعه(13 دی‌‌‌‌ماه) بعد از اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی، ابراز ناراحتی و پیام‌‌‌های تسلیت از تمام دانشگاهیان و مراکز علمی و آموزشی، اعلام و با توجه به بروز این حادثه دردناک در ایام امتحانات، کلیه دانشگاه‌‌‌‌‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور به تناسب شرایط موجود امتحانات خود را لغو کردند. واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی هم به‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان بخش بزرگی از آموزش عالی کشور، ضمن ابراز همدردی با این حادثه جانسوز، ضمن برگزاری مراسم‌‌‌هایی در بزرگداشت این دلاور مرد ایران‌‌‌‌‌زمین، برنامه‌‌‌هایی در خصوص نام‌‌گذاری بخشی از مجموعه خود با نام سردار سلیمانی در نظر گرفتند.

ساخت یادبود سردار سلیمانی در محوطه واحد کرمان

به گفته حجت بابایی معاون فرهنگی واحد کرمان، روز سه‌‌‌‌شنبه در کل شهر شهر کرمان به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار سلیمانی، از طرف استانداری تعطیل اعلام شده است. برنامه‌‌‌‌‌های امتحانی دانشجویان هم در این روز، لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

حجت بابایی تاکید کرد: برنامه‌‌هایی هم برای ساخت یادبود سردار سلیمانی در محوطه واحد کرمان داریم و درصددیم با تایید هیئت امنا و سازمان مرکزی نام دانشگاه را به سردار سلیمانی تغییر دهیم.

نام‌‌گذاری یکی از دبیرستان‌‌‌‌های سمای واحد مشهد به نام سردار سلیمانی

به گفته علی‌اصغر یساقی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، در مسجد این واحد دانشگاهی، با حضور سردار احمدی فرمانده سپاه قدس خراسان، مسئولان دانشگاه فردوسی و غیرانتفاعی مشهد، مراسمی داشتیم که در ضمن این مراسم هم غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه انجام شد. مراسمی هم در شب هفتم آن شهید والا مقام برگزار می‌‌‌‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: در شورای فرهنگی امروز واحد مشهد تصویب شد تا مجتمع فرهنگی قاسم‌‌‌‌آباد در این واحد دانشگاهی را به نام سردار سلیمانی تغییر دهیم. یکی از دبیرستان‌‌‌‌های سمای واحد مشهد هم به نام این شهید والامقام نام‌‌‌‌گذاری خواهد شد.

نام‌‌‌گذاری بخش‌‌‌هایی از مجموعه واحد تهران غرب به نام سردار شهید قاسم سلیمانی

به گفته سید حسین پیشگر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تهران غرب از جمعه صبح که خبر شهادت سردار سلیمانی منتشر شد کل واحد با کمک بسیج دانشجویی، سیاه‌پوش شده و نقاط مختلف دانشگاه به عکس سردار سلیمانی مزین شد.

وی تشریح کرد: چهارشنبه(18 دی‌‌‌ماه) بسیج اساتید با حضور یکی از فرماندهان سپاه، مراسمی را در بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار می‌‌‌کند. تا پایان هفته مراسم قرائت و ختم قرآن برای شهید سلیمانی خواهیم داشت. سه‌‌‌شنبه صبح، مراسم زیارت عاشورا در واحد تهران غرب برگزار می‌‌‌‌شود.

پیشگر تاکید کرد: سه ساختمان مجزا مختص به واحد تهران غرب در غرب تهران داریم. درصددیم تا با تایید شورای فرهنگی واحد، بخش‌‌‌هایی از مجموعه واحد تهران غرب را به نام سردار شهید قاسم سلیمانی تغییر دهیم.

نام‌‌‌گذاری اماکن مهم واحدهای دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان

به گفته سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و قرائت قرآن و تبیین اهداف مدافعان حرم و سپاه قدس برای دانشجویان و نسل امروز در واحدهای مختلف دانشگاهی در سراسر استان، انجام می‌‌‌شود تا بدانند امنیت خود را مرهون چه کسانی هستند. در حال فضای دانشگاه در کلیه واحدها، سیاهپوش و مزین به عکس شهید شده است.

وی تشریح کرد: درصددیم تا اماکن مهم واحدهای دانشگاهی در سطح استان را به اسم حاج قاسم نام‌‌گذاری کنیم؛ همچنین ساخت یادبود سردار شهید سلیمانی در واحدهای مختلف دانشگاهی جزو برنامه‌‌های اصلی ما در آینده است.

درس مقاومت به دروس عمومی دانشگاه آزاد اضافه می‌‌شود

از دیگر برنامه‌‌‌های دانشگاه آزاد، به گفته مسئولان فرهنگی این دانشگاه، برای تبیین صحیح‌‌‌ اهداف و افکار سردار سلیمانی و جبهه مقاومت به نسل جوان دانشجوی امروز، گنجاندن درسی با نام مقاومت در ادامه درس دفاع مقدس است که امروز به صورت یک درس عمومی در واحدهای مختلف ارائه می‌‌‌شود.

حضور مسئولان دانشگاه آزاد و واحدهای مختلف دانشگاه آزاد استان تهران و برپایی ایستگاه صلواتی و خدمات‌‌رسانی در مراسم تشییع سردار سپهبد سلیمانی از دیگر فعالیت‌‌‌های واحدهای دانشگاهی در کمک به برگزاری بهتر مراسم این اسطوره ایران زمین بود. خانواده دانشگاه آزاد هم همچون دیگر اقشار جامعه، همپای دیگر مردم در این مراسم بی‌‌‌نظیر و میلیونی شرکت کردند و تنفر و انزجار خود را از این اقدام تروریستی اعلام کردند.

بدون تردید، خون سردار شهید سلیمانی جوشش تازه‌‌‌ای را در رگ‌‌های انقلاب اسلامی ایجاد کرد و نسلی که هرگز شاید درکی از جنگ و دفاع نداشت را به این تفکر واداشت که چگونه می‌‌‌توانند وارث چنین سرمایه عظیمی برای حفظ ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057630

وب گردی

وب گردی