تعداد مددجویان کمیته امداد در سال ۹۸ چقدر است؟

 مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مددجویان کمیته امداد در وضعیت فعلی ۲ میلیون و ۶۳ هزار ۶۵۴ خانوار در قالب ۴ میلیون ۲۸۷ هزار و ۶۰۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند؛ که به عنوان کمک معیشت بگیران عادی و خانوار‌های مشمول تبصره ۱۴ از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید ملکشاهی، مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، درباره تعداد مددجویان کمیته که از ابتدای سال جاری از حمایت کمیته خارج شده اند گفت: مددجویان کمیته امداد در وضعیت فعلی ۲ میلیون و ۶۳ هزار ۶۵۴ خانوار در قالب ۴ میلیون ۲۸۷ هزار و ۶۰۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند؛ که به عنوان کمک معیشت بگیران عادی و خانوار‌های شمول تبصره ۱۴ از خدمات امداد بهره‌مند هستند.

از ابتدای سال ۹۸ یک جمعیت ۹۷ هزار و ۳۲۴ خانواری توانمند شده اند

ملکشاهی در ادامه درباره افرادی که از ابتدای سال ۹۸ به خود کفایی رسیده اند یا به دلایلی از تحت پوشش بودن کمیته خارج شده اند گفت: از ابتدای سال ۹۸ جمعیت ۹۷ هزار و ۳۲۴ خانواری تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد در قالب رویکرد‌های توانمندسازی و خروج آتی از حمایت کمیته امداد خارج شده اند که به دو دسته تقسیم می‌شوند.

۴۴ درصد توانمند شده های خارج شده از مددجویی کمیته امداد

مدیر کل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد در ادامه در توضیح دسته اول که از شمول کمیته خارج شده اند گفت: دسته اول افرادی بودند که در فضای توانمندسازی از شمول کمیته خارج شدند و یا در زمینه اشتغالشان شرایطی فراهم شده و با فراهم شدن شرایط درآمدزایی از نظر اقتصادی واجد شرایط خارج شدن از حمایت کمیته امداد بودند.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی بودند که اعضای آن‌ها ازدواج کردند و در حوزه مسکن خدماتی برای آن‌ها تخصیص داده شده است و یا سرپرستشان با خدمات درمانی و حمایتی امداد بهبود پیدا کرده و فارغ التحصیلانی که در فضای توانمندی از حوزه حمایت کمیته خارج شدند که این تعداد 44 درصد از جمعت تحت پوشش کمیته بودند.

۵۴ درصد خروج عادی از تحت پوششین کمیته

ملکشاهی در ادامه درباره بخش دوم افرادی که از تحت شمول کمیته خارج شدند نیز گفت: بخش دوم خانواده‌هایی بودند که خروج عادی داشته اند به عنوان مثال افرادی که فوت کرده و یا حقوق بگیر مرکزی بودند و استحقاق آن‌ها رد شده است که ۵۴ درصد خانواده‌ها را شامل می‌شوند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1057632

وب گردی

وب گردی