وحشت رسانه‌های خارجی از خون‌خواهی عزاداران سردار سلیمانی

مردم ایران با حضور گسترده‌ خود در مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد قاسم سلیمانی حماسه‌ دیگری در تاریخ کشور رقم زدند که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و خبرنگاران خارجی همچون گذشته نتوانستند حضور ملت ایران را کتمان کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مراسم تشییع پیکر پاک شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و هم‌رزمان او صبح امروز دوشنبه 16 دی ماه در تهران آغاز شد و مردم تهران با حضور چند میلیونی خود خواستار انتقامی سخت از مسببین این ترور جنایتکارانه شدند.

خبرگزاری الجزیره در نسخه عربی با ارائه بازتاب این حضور نوشت: «رهبر معظم ایران، در مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی حاضر شده و نماز خواند. این خبرگزاری نوشت که فرمانده جدید نیروی قدس ایران عهد کرد که ایالات متحده را از منطقه بیرون می‌کند.»

این خبرگزاری در نسخه انگلیسی خود نیز نوشت: «دریای عزاداران در تهران که خواستار انتقام ترور سلیمانی هستند افزایش یافت.»

همچنین این خبرگزاری اشاره کرد که رهبر ایران نیز در جمع افرادی که برای بزرگداشت سردار سلیمانی آمده بودند حاضر شد.

همچنین خبرگزاری سی ان ان از قول دختر شهید سپهبد قاسم سلیمانی نوشت: «شهادت پدر من روزهای سیاه‌تری را برای آمریکا به همراه خواهد آورد.»

شبکه خبری اسکای نیوز نیز از قول دختر شهید سلیمانی تیتر زد: «روز سیاه خواهد آمد.»

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز نوشت: «ایرانیان باوجود تهدیدهای ترامپ مبنی بر حمله سریع و سخت برای سلیمانی عزاداری کردند.»

این خبرگزاری مراسم تشییع پبکر سردار سلیمانی و شهدای ترور را به طور زنده پوشش ویدئویی داده است.

«رویترز» ساعاتی پس از آغاز تشییع شکوهمند پیکر شهید اسلام سردار قاسم سلیمانی، با اشاره به حضور آیت‎الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، به بازتاب این رویداد پرداخت.

با این حال رویترز با لحنی مغرضانه، ضمن اشاره به حضور مقامات دولتی از جمله حسن روحانی رئیس‎جمهوری ایران، این مراسم را «دولتی» عنوان کرد.

خبرگزاری سانا سوریه نیز نوشت: «میلیون‌ها ایرانی برای وداع با سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابو مهدی المحندیس معاون فرمانده حشد الشعبی و هم‌رزمان آنها به خیابان‌های تهران آمدند.»

*مژگان الیکائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1057640

وب گردی

وب گردی