ترندهای توییتر از خون حاج قاسم داغ شد

اینستاگرام و توئیتر پر شده‌اند از عکس، فیلم، خبر و واکنش به ترور فرمانده نظامی ایران به دست رئیس جمهوری آمریکا؛ اتفاقی که دنیا را در بهت و حیرت فرو برد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهار روز است شبکه‌های مجازی زیر سایه سنگین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی ایران هستند. اینستاگرام و توئیتر پر شده‌اند از عکس، فیلم، خبر و واکنش به ترور فرمانده نظامی ایران به دست رئیس جمهوری آمریکا؛ اتفاقی که دنیا را در بهت و حیرت فرو برده است.

هرچند اینستاگرام با توجیه رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران که شامل قرار داشتن فرماندهان سپاه در فهرست تحریمی‌هاست، دست به سانسور و حذف گسترده پست‌ها با محتوای قاسم سلیمانی زده؛ اما سردار ایرانی همچنان یکی از ترندهای داغ توییتر است. ایرانی و غیر ایرانی توییت می‌زنند و از اقدام جنایتکارانه آمریکا متعجب هستند.

دونالد ترامپ با شعار تأمین امنیت در خاورمیانه، یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های جمهوری اسلامی ایران را ترور کرده؛ اما حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی، جهانیان را دچار تعارض کرده است.

تشکل‌های دانشجویی مانند همیشه پیش‌قراول واکنش‌ها و خونخواهی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده‌اند. مهدی مزینانی، ‏‏‏مسئول بسیج دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، جمله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و توییت محسن رضایی را بازنشر کرده و البته از آماده‌سازی گور بزرگ آمریکایی‌ها به دست سردار اسماعیل قاآنی خبر داده است.

میلاد مفاخری، ‏‏‏‏‏‏‏عضو دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز به ترس عظیم آمریکا و رژیم صهیونیستی از سردار سلیمانی اشاره و البته تأکید کرده دشمن دیگر نمی‌تواند «شهید» سلیمانی را ترور کند.

حمزه دستیار، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اشاره‌ای به شهدای دهه هفتادی و آینده روشن جبهه مقاومت داشته و همچنین دور کردن شناورهای آمریکایی از ایران را نشانه ترس دونالد ترامپ دانسته است.

واکنش‌های توییتری محدود به تشکل‌های دانشجویی نبوده و دیگر فعالان حوزه دانشگاه نیز مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از زاویه دید خود روایت کرده‌اند. استاد دانشگاه و فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی، حال خود را از حضور در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرح داده و جمعیت عظیمی که در تصور هیچ فردی نمی‌گنجیده است. همچنین به مردم قدرشناسی اشاره کرده که چه با تاکسی و چه اتومبیل‌های گران‌قیمت به احترام سردار سلیمانی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع کرایه نگرفته‌اند.

یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیز توییت معناداری زده و تأکید کرده جهان چنین جمعیتی را تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) دیگر به خود نخواهد دید.

خبرنگار و کارشناس فضای مجازی هم به سیل جمعیت حاضر در مراسم تشییع سردار سلیمانی اشاره کرده که به‌زعم او سه‌برابر جمعیت حاضر در راهپیمایی 22 بهمن هر سال بوده است.

دانشجوی ارشد مدیریت رسانه و مدرس نیز توییت زده حاج قاسم در کمال آرامش و اطمینان قلبی با روحی شاد نظاره‌گر ماست.

مسلم معین، فعال رسانه‌ای و دکترای مدیریت رسانه هم برخلاف بسیاری از انفعال‌طلبان، راه جلوگیری از جنگ را انتقام سخت دانسته و البته این مهم را وظیفه دستگاه دیپلماسی عنوان کرده؛ چراکه سردار سلیمانی در سفری رسمی و آشکار ترور شده است.

محمدامین سلیمی، ‏‏‏‏‏‏ دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، طعنه‌ای به حسن روحانی زده و تأکید کرده حرف‌هایی که از دهان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بیرون آمده را باید رئیس جمهوری ایران نیز بر زبان می‌آورد.

مهدی طرفی فعال دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز نیز حماسه حضور مردم در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی را قابی برای از بین بردن سال‌ها توطئه آل سعود و آل یهود توصیف کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057647

وب گردی

وب گردی