اوضاع منطقه به 2 بخش قبل و بعد از شهادت سردار سلیمانی تقسیم خواهد شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی، نقطه عطفی در تحولات غرب آسیاست و بعدها تحیلگران، اوضاع منطقه را به 2 بخش قبل و بعد از شهادت وی تقسیم خواهند کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (دوشنبه دی ۹۸) شبکه دو سیما که با موضوع « بازتاب‌های خروش غیرتمندانه مردم در شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش» روی آنتن رفت، گفت: مسلماً شخصیت سردار سلیمانی در این علاقه‌ای که مردم از خود نشان دادند، موثر بوده است. سردار مردی از جنس مردم، در میان مردم و در خدمت مردم بود.

وی با اشاره به زندگی ساده سپهبد سلیمانی ادامه داد: خردمندی و قدرت تفکر یکی از خصوصیات بارز سردار سلیمانی بود. عقایدش مبتنی بر احساسات زودگذر نبود، ایشان قدرت اقناع بالایی داشت و با استدلال‌ می توانست دیگران را قانع کند.

حدادعادل با بیان خاطراتی از سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی دلش برای شهادت پر می زد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور گسترده مردم در تشییع سردار سلیمانی تصریح کرد: این حضور میلیونی نشان داد ارزش‌های ملت ایران چیست. ارزش های سردار خودش را در قالب این جمعیت و حضور نشان داد. احترام ملت، احترام به تمام ارزش‌های سردار سلیمانی بود. مردم سردار سلیمانی را سرباز ولایت می دانستند.

حداد عادل گفت: سردار سلیمانی بصیرت داشت و متوجه اتفاقاتی که در منطقه رخ می داد شده بود و به درستی دیدگاه رهبری درباره ماجرای سوریه را تصدیق کرد و در را تحقق آن تلاش کرد و جانش را در کف دستش گذاشت.

وی افزود: خیلی ها در داخل کشور خودمان متوجه ماجرای اتفاقات سوریه نشدند و متوجه نشدند هدف ایران است. در گذشته برخی ها در داخل خطاب به بشار اسد امضا جمع کردند و حرف های آمریکایی ها را تکرار می کردند، اما سردار سلیمانی کاملا متوجه داستان داعش و ماجرای سوریه شده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد داعش توسط آمریکا ادامه داد: داعش را آمریکا ایجاد کرد و خودشان هم به این موضوع اذعان کردند ولی بعد به عنوان مدعی نابودکننده داعش ظاهر شده است! اما مردم متوجه شدند نابودی داعش نتیجه تلاش مدافعان حرم است، مدافعان حرمی که سردار سلیمانی فرماندهی آنها را بر عهده داشت و امنیت را ایجاد کردند.

داعش را آمریکا ایجاد کرد و خودشان هم به این موضوع اذعان کردند ولی بعد به عنوان مدعی نابودکننده داعش ظاهر شده است!

وی تصریح کرد: مردم سردار سلیمانی را دوست داشتند چون می دیدند سردار تمام وجودش را فدای امنیت مردم کرده است.

حداد عادل گفت: شهادت آرزوی سردار سلیمانی بود و بارها این را به زبان آورده بود ولی خدا این شهادت را مهندسی کرده بود، اینکه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در یک لحظه به شهادت برسند و آمریکایی ها هم بلافاصله این ترور را به عهده بگیرند، مهندسی خدایی است که نمادی از وحدت دو ملت ایران و عراق هم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماموریت دشمنان برای برهم زدن همبستگی ایران و عراق گفت: این شهادت، فتنه دشمنان را خاموش کرد.

حدادعادل ادامه داد: در داخل هم بعد از اتفاقاتی که بعد از سهمیه بندی بنزین رخ داد رسانه های معاند تصویری از ایران مخابره می کردند که گویی مردم از نظام و انقلاب فاصله گرفته اند و اگر ما صدها میلیارد دلار هزینه می کردیم که واقعیت را به دنیا نشان بدهیم به این خوبی موفق نمی شدیم که حضور میلیونی ملت در تشییع سردار سلیمانی این موضوع را نشان داد.

مردم با چه زبانی بگویند آقای ترامپ! ما از تو نفرت داریم؟ و آمریکا! ما از تو بدمان می آید؟ دیگر با این اتفاق اخیر و حضور گسترده مردم همه دنیا این را فهمیدند

وی گفت: مردم با چه زبانی بگویند آقای ترامپ! ما از تو نفرت داریم؟ و آمریکا! ما از تو بدمان می آید؟ دیگر با این اتفاق اخیر و حضور گسترده مردم همه دنیا این را فهمیدند.

حداد عادل تصریح کرد: یک عده که بیانیه می نوشتند و شعار مذاکره و عادی شدن روابط با آمریکا را می دادند با این اتفاقات دیگر روی شان نمی شود، حرفی بزنند.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ برای تخریب اماکن فرهنگی ایران گفت: این نشان می دهد این فرد با فرهنگ ملت ایران دشمن است. یکی از اسرار دوام این نظام و ملت این است که در آن سردارانی مانند سلیمانی به وجود می آیند، یونسکو حمله به اماکن فرهنگی را جنایت می داند و این، بی‌فرهنگی ترامپ و آمریکا را نشان می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی، نقطه عطفی در داخل ایران و حتی در منطقه است. بعدها تحیلگران، اوضاع منطقه را به دو بخش قبل و بعد از شهادت سردار سلیمانی تقسیم خواهند کرد و مسلما این اتفاقات نتایج مثبتی خواهد داشت.

وی درباره سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله گفت: سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله از همه سخنرانی های ایشان بهتر بود و به خوبی مسائل را مطرح کرد و گفت: آمریکا با این کار دیگر در منطقه امنیت نخواهد داشت. آقای نصرالله این توان را دارد که وعده اش را محقق کند و این را قبلا نشان داده است.

وی درباره موضع انگلیس درباره ترور سردار سلیمانی هم گفت: انگلیس سالهاست تابع آمریکاست. انگلیس دنباله‌روی بی چون و چرای آمریکاست. اروپایی ها هم بعضا مواضع بدی گرفتند و این باید ما را بیدار کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه گفت: به مردم باید دست مریزاد گفت که آب پاکی را روی دست دشمنان ریختند و نشان دادند وفادار به ولایت و نظام و انقلاب هستند. حضور مردم قدردانی از نظامی بود که سردار سلیمانی را پرورش داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057664

وب گردی

وب گردی