سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک عارف به تمام معنا بود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سپهبد حاج قاسم سلیمانی قبل از اینکه مجاهد و یک سردار نظامی باشد، شخصیت عارفی است که سلوک عرفانی داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد گرمسار، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع استادان واحد گرمسار با تسلیت شهادت عارف مجاهد سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این حادثه دل همه ما را شکست و واقعاً متأثر شدیم. شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی قبل از اینکه یک مجاهد و سردار نظامی باشد، شخصیت عارفی است که سلوک عرفانی داشت و هم خود ایشان و هم معاونانش که در سپاه قدس هستند، عارف به تمام معنا هستند.

وی افزود: حاج قاسم با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس عجیبی داشت و در بعضی جلسات وقتی از صحیفه سجادیه و نهج البلاغه می گفت معلوم بود که ایشان ذوب در صحیفه سجادیه و نهج البلاغه شده است.

خسروپناه، تکریم والدین توسط سردار سلیمانی را یادآور شد و گفت: وقتی که پدر و مادر شهید سلیمانی در قید حیات بودند، ایشان هر هفته بدون استثناء اگر برایش مقدور بود به محضر والدین حاضر می شد و دست و پای پدر و مادر را می بوسید و تکریم می کرد.

وی سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم را یکی دیگر از برنامه های شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی همواره و به طور مستمر به خانواده های شهدا سر می زد و پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا را تکریم می کرد و با فرزندان شهدا انس می گرفت و مثل یک پدر به آنها احترام می گذاشت و نوازش می کرد و ایشان سیره امیرالمومنین (ع) در وجودش تجلی پیدا کرده بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، قاطعیت و صلابت ایشان در مسائل نظامی را مثال زدنی دانست و گفت: اما وقتی این سردار بزرگ به خانواده شهید می رسید در حضور آنها خم می شد و پاهای مادر شهید را می بوسید، یعنی دقیقاً آنگونه که امیرالمؤمنین (ع) در میدان جنگ در برابر دشمن با صلابت می جنگید و وقتی به بچه یتیم ها می رسید، این بچه ها را در آغوش می گرفت و محبت می کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، سردار سلیمانی را یک اسطوره دانست و افزود: واقعاً باید برای این شهید شاهنامه نوشت که در طول عمرش با حمایت از مرز و خاک این ملت کاری کرد که داعش نابود شود.

خسرو پناه بر لزوم انتقام نظامی تأکید کرد و افزود: اگر ما انتقام نظامی نداشته باشیم، حرکت نظامی دوم آمریکا را خواهیم دید و ما باید یک حرکت نظامی با حکمت و تدبیر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در ترور شهید سلیمانی چند هدف از جمله آشوب در ایران و اختلاف ایران و عراق را دنبال می کرد، گفت: آمریکا در این ترور فقط به یک هدف، آن هم شهادت سردار سلیمانی دست یافت.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به نحوه شکل گیری معاونت علوم انسانی و هنر در این دانشگاه پرداخت و از روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی به عنوان محورهای سند تعالی علوم انسانی در این دانشگاه یاد کرد.

خسروپناه از تشکیل هیأت اندیشه ورز و شورای گسترش مستقل علوم انسانی و هنر در این معاونت به عنوان مهمترین اقدامات صورت گرفته یاد کرد و گفت: درصدد هستیم دانشگاه آزاد را به دانشگاه نسل دوم تبدیل کنیم، یعنی آموزش و پژوهش محور و کارآمد.

در این جلسه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار مسائل و موضوعات خود را با معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه در میان گذاشته و پاسخ دریافت کردند.

خسروپناه همچنین در ابتدای این جلسه با حضور در یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057683

وب گردی

وب گردی