شهردار تهران  باز هم  تذکر گرفت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری نسبت به اجرای تحقق «تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ» اقدامی انجام نداده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی الویری در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران نسبت به عدم اجرای تبصره ۳۶ بودجه سال ۹۸ تذکر داد.

وی در ابتدای سخنان خود شهادت سردار سلیمانی را به ملت ایران تبریک و تسلیت گفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه افزود: انتظار این است قانونی که تصویب می‌شود در ظرف زمانی تعیین شده اقدامات در راستای تحقق و اجرای آن صورت گیرد. این در حالی است که در تبصره ۳۶ بودجه سال جاری تکالیفی برای شهرداری تعیین شده که تا پایان تیر ماه می‌بایست انجام می‌شد.

الویری گفت: در راستای بند (الف) و (ب) تبصره ۳۶ بودجه ۹۸، شهرداری موظف است با هدف برپایی و تحقق «تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ» و به منظور تسهیل برقراری پشتیبانی از گسترش بستر کارآمد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر، بهبود منظر شهری، تسهیل توسعه کسب و کارهای دیجیتال و شرکت‌های نوآور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و دستیابی به درآمد حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ اقدامات ذیل را حداکثر تا پایان تیر ماه سال ۹۸ به انجام برساند.

وی در تشریح اقدامات شهرداری تهران گفت: انجام مطالعات لازم نسبت به احصا اقلام دارایی‌ها و منابع نامشهود و داده‌های شهر اقدام نموده و برنامه مولدسازی این ذخایر را از طریق آزادسازی و به اشتراک گذاری با کلیه فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف شکل گیری پلتفرم اقتصاد دیجیتال شهری و دستیابی به درآمد پایدار از محل خدمات نوین، تهیه و به شورا ارائه نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: تجدید نظر در فرآیند فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی شبکه‌های موبایلی شهر تهران به نحوی که ضمن کمک به ارتقا گستره و کیفیت ارتباطی موبایل در شهر با کاهش آلودگی فرکانسی و بهبود منظر شهر موجب رفاه عمومی و سلامت بیشتر مردم و افزایش ۲۰ درصد درآمد نسبت سال ۹۷ در این شرکت شود.

الویری گفت: با توجه به گذشت زمان تعیین شده در تبصره مذکور و عدم ارسال گزارش توسط شهرداری تهران، سپاسگزارم به عنوان تذکر به شهردار تهران ابلاغ و پاسخ به شورا ارائه شود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1057712

وب گردی

وب گردی