ایجاد سرای نوآوری مواد، فناوری اطلاعات و برق در واحد کرج

معاون پژوهش و فناوری واحد کرج گفت: درخواست تاسیس سرای فناوری و مواد، فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک را به سازمان مرکزی ارائه کردیم تا بعد از تایید و دریافت مجوز نهایی، این سرا راه‌‌‌اندازی شود.

حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری واحد کرج در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ایجاد سراهای نوآوری گفت: درخواست تاسیس سرای فناوری و مواد را با توجه به حضور شرکت‌‌‌های فعال در حوزه مواد که شامل انواع مواد در حوزه مهندسی نانو، شیمی، دارویی و پزشکی است را به سازمان مرکزی ارائه کردیم تا بعد از تایید و دریافت مجوز نهایی، این سرا راه‌‌‌اندازی شود. همه این موارد را در خانواده گروه مواد می‌‌‌‌‌‌بینیم همچنین درصددیم تا سرای نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک هم ایجاد کنیم.

وی تشریح کرد: نیمی از ظرفیت موجود در استان هم مختص به شهرک‌‌‌های صنعتی بوده که در بحث تولید مواد در حوزه‌‌‌های مختلفی فعالیت دارند. در حقیقت، ظرفیت لازم هم در دانشگاه و در استان برای ایجاد سرای نوآوری در حوره فناوری و مواد هم وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری واحد کرج درباره ساختارهای موجود برای ایجاد سرای نوآوری تاکید کرد: ایجاد سرای نوآوری نیازمند فضا و زیرساخت لازم بوده و در واحد کرج، فضای فیزیکی حدود 400 مترمربع برای ایجاد سرای نوآوری در این حوزه‌‌‌‌ها وجود دارد. برهمین مبنا، بعد از دریافت مجوز لازم بازسازی و آماده‌‌‌سازی برای ایجاد سرای نوآوری در واحد کرج در ساختمان مربوط به این امر، در این واحد دانشگاهی انجام خواهد شد.

ثابت خاطرنشان کرد: در سرای نوآوری یک شتاب‌‌‌‌‌‌دهنده مستقر خواهد شد و این شتاب‌دهنده‌ها، از یک تیم استارتاپ که ایده‌ای مورد تایید آنها دارد حمایت می‌کنند. در واقع ایده‌های استارت‌آپ‌های مختلف را گلچین می‌کنند و بهترین آنها که در کمترین زمان به بیشترین سود برسد را انتخاب می‌کنند. آنها شرکتی با گروه استارتاپ تاسیس و در مقابل سرمایه‌گذاری اولیه و آموزش‌ها و خدماتی که به صاحبان ایده می‌دهند سهمی از شرکت را در اختیار می‌گیرند.

معاون پژوهش و فناوری واحد کرج تصریح کرد: سه حوزه عمده در ایجاد سرای نوآوری وجود دارد و علاوه بر ساختمان 400 متری در واحد، یک سوله 600 متری هم در این حوزه داریم. علاوه بر شتاب‌‌‌‌دهنده‌‌‌ها حداقل 15 مجموعه فناور که شامل واحد و هسته فناور و شرکت دانش بنیان می‌‌‌شود باید داشته باشیم. در مجموع در سرای نوآوری، شتاب‌‌‌دهنده، مرکز رشد و بخش پشتیبانی و مالی داریم که بعد از اخذ مجوز باید تمهیدات لازم در این موارد در نظر گرفته شود.

وی درباره تجاری‌‌سازی محصولات تولید شده در شرکت‌‌‌های بنیان مساقر در سرای نوآوری یادآور شد: یکی از مهم‌‌ترین اهداف ما در بخش سرای نوآوری تجاری‌‌‌سازی محصولات دانش‌‌بنیانی است که در این سراها تولید می‌‌‌شود. زیرساخت و محل استقرار سراهای نوآوری، پردیس‌های پارک، نهادهای مالی و سایر اجزای مرتبط با نوآوری در بخش بازار فناوری شکل می گیرد، که نهادهای عرضه‌کننده خدمات و محصولات فناوری و نوآوری با نهادهای متقاضی در ارتباط بوده و همکاری‌های تجاری ذیل آنها شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057733

وب گردی

وب گردی