انتقام سخت باید در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: انتقام سخت باید در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد.

صالح ربیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتقام سخت ایران از عاملان ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: دولت باید این اقدام را سریع انجام دهد و در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد. گمانه‌زنی‌های زیادی برای انتقام سخت ایران وجود دارد؛ اما نباید این پاسخ به تاخیر افتد. در ضمن جواب کشورمان باید منجر به گستاخ نشدن ایالات متحده شود.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی منجر به ایجاد عزمی راسخ در محور مقاوت شده و آمریکا اگر اشتباه کند با جواب کوبنده‌ای روبرو خواهد شد.

به گفته مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان، اتحاد اروپا با آمریکا نشان‌دهنده همراه نبودن آن‌ها با ایران در مسئله به وجود آمده است.

ربیعی با اشاره به مذاکرات اروپا با ایران در مسائلی مانند برجام گفت: تمام این اقدامات برای ضعیف کردن ایران انجام شد که اکنون نتایج آن قابل مشاهده است. اروپایی‌ها در روزهای حساس کنونی به خوبی نشان دادند که از آمریکا در برابر ایران دفاع خواهند کرد. اروپایی‌ها برای از بین بردن بنیه دفاعی و نظامی ایران تلاش می‌کنند و هدفی جز زیر سوال بردن اقتدار ایران ندارند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در تاریخ ایران گفت: خشم مردم نسبت به ایالات متحده با شهادت قاسم سلیمانی شعله‌ور شد. عده‌ای به دنبال بزک آمریکا بودند اما شهادت سردار عزیز اسلام نشان داد لبخند ایالات متحده چیزی جز فریب رسانه‌ای نبوده است.

ربیعی در ادامه افزود: هدف دشمنان کشور همیشه یکی بوده و آن‌ها به دنبال ستیز با ایران و جبهه مقاومت هستند.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره تحولات بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: عربستان و اسرائیل خود را از این اتفاق دور کرده‌اند یعنی با اعلام خبر یا اطلاعیه‌ای به کلی خود را از دست داشتن در ترور سردار عزیز کشورمان مبری دانسته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری مسئولیت جنگ نیابتی را از طرف امریکا بر علیه ایران قبول نمی‌کند گفت: آمریکا با توجه به نزدیک شدن به انتخابات خود و نارضایتی کنگره از رخ دادن جنگ جدید هرگز وارد درگیری مستقیم با ایران نخواهد شد. تهدید‌های مقامات امریکایی برای شروع جنگ علیه کشورمان فاصله زیادی از حرف تا عمل دارد.

ربیعی با اشاره به آمد و رفت نیروهای نظامی آمریکا در منطقه گفت: آن‌ها به دنبال این هستند تا خروج خود را از کشورهای جنوب غرب آسیا مفتضحانه نشان ندهند؛ ولی در نقاط راهبردی حضور یابند تا در صورت پاسخ ایران توانمایی انجام اقدامی عملی را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057749

وب گردی

وب گردی