جذب سرمایه از خارج کمر تحریم‌ها را می‌شکند

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید با سازوکارهایی که در اختیار داریم، مسیر را برای کشور باز کنیم و با جذب سرمایه از خارج به داخل در حوزه‌های علمی، تحریم را بشکنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علی خاکی صدیق در همایش زیست فناوری که امروز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۸ در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، ضمن‌ عرض تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: در دو سال گذشته در زمینه «بایودی» فعالیت‌های پراکنده‌ای داشتیم که باید به چندین موضوع توجه شود؛ نخست اینکه باید به‌دنبال پروژه‌های کلان ملی در حوزه‌های زیست‌فناوری باشیم که بازتاب عینی نیز داشته باشند.

وی با تأکید بر تعریف پروژه‌های بین‌المللی، گفت: باید با توجه به تحریم‌ها با ساز و کارهایی که در اختیار داریم، مسیر را برای کشور باز کنیم و با جذب سرمایه از خارج به داخل در حوزه‌های علمی تحریم را بشکنیم.

خاکی صدیق یکی از زمینه‌های جذب سرمایه را حوزه بایو دانست و گفت: باید رشته‌های بین رشته‌ای در حوزه بایو که جدید و آینده‌نگر باشند، تعریف شود.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید به سمت راه‌اندازی آموزشکده یا دانشکده با محوریت مهندسی علوم زیستی برویم، ادامه داد: البته منظور ساخت ساختمان نیست؛ بلکه راه‌اندازی این آموزشکده‌ها می‌تواند فرم و شکل نرم‌افزاری داشته باشد.

خاکی صدیق با بیان اینکه ورود علوم پایه (مهندسی علوم زیستی) به این موضوع مهم است، گفت: علوم پایه موجب ضعف بنیادی شده است؛ یکی از راه های برون‌رفت از این موضوع توجه به رشته‌های جدید است تا از علوم پایه در آن استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: علوم پایه می‌تواند در چندین رشته همانند حوزه‌های زیستی و زیست‌فناوری ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057750

وب گردی

وب گردی