ابعاد اثرگذار «شهید سپهبد سلیمانی» در دانشگاه‌ها شناسایی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم حرکت در جهت مستندسازی و شناسایی ابعاد اثرگذار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای سیاست‌گذاری راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد (ویژه) هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر طهرانچی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت شهید سلیمانی و دیگر همراهان شهید مقاومت بسیار ستودنی بود. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی باید در جهت مستندسازی و شناسایی ابعاد اثرگذار شهید سپهبد قاسم سلیمانی حرکت کند.

در ادامه، دکتر بهمن نامورمطلق سرپرست واحد (ویژه) هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان، با ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این واحد در بخش‌های مختلف علمی، هنری و اجرایی، اظهار داشت: تهیه دستورالعمل شیوه آموزشی استاد-شاگردی، تشکیل کمیته تدوین رشته‌‎ها، بازنگری سرفصل‌های رشته نگارگری و چوب و سفال، نگارش سرفصل‌های رشته خوشنویسی و شناسایی، ارزیابی و معرفی اساتید دارای نشان درجه یک هنری جهت جذب به عنوان عضو هیئت علمی، ازجمله فعالیت های صورت‌گرفته در حوزه آموزش است.

وی افزود: فعالیت های صورت‌گرفته در حوزه پژوهش واحد (ویژه) هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان شامل مواردی ازجمله تدوین تاریخ شفاهی هنرهای سنتی، برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها، راه‌اندازی کتابخانه، تألیف و انتشار کتاب توسعه و تجاری‌سازی صنایع دستی و فرش ایرانی، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و اخذ موافقت اصولی مجله هنرهای سنتی است.

در ادامه این نشست، درخواست‌های متناظر با هر بخش مطرح و با اظهارنظر اعضای شورا و مدیران ستادی سازمان مرکزی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد از بهمن‌ماه، جذب دانشجو در واحد فرشچیان در سه رشته آغاز و نسبت به تأمین اعضای هیأت علمی از بین اساتید هنری خبره مرتبط اقدام شود.

با توجه به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، مقرر شد دبیرخانه آفرینش‌های هنری، مطالعه، پژوهش و مستندسازی با محوریت نگارگری، نقاشی و خوشنویسی پیرامون زندگی، ابعاد شخصیتی و اثرات و برکات این شهید بزرگوار، در واحد استاد فرشچیان ایجاد و تمامی اقدامات هنری با محوریت و هدایت این دبیرخانه پیش رود. نظارت بر فعالیت های این دبیرخانه، برعهده حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

در بخشی از این جلسه، حضار با محکوم کردن تهدید رئیس جمهور ایالات متحده به هدف قراردادن اماکن فرهنگی ایران، خواستار پیگیری مراجع فرهنگی و دیپلماتیک در واکنش به این اقدام مذبوحانه شدند.

گفتنی است در این جلسه بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، علی سروری مجد مشاور و رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه، اسدالله متاجی مدیرکل آموزش و گسترش دانشگاه و شمس قائم مقام و مدیرکل آموزشی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه نیز حضور داشتند.

در پایان جلسه، بازدیدی از فضای آموزشی، کارگاهی، سایت اینترنت و کتابخانه در حال تجهیز واحد به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057754

وب گردی

وب گردی