لزوم ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای در حوزه زیست فناوری

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید رشته‌های بین‌رشته‌ای در حوزه بایو که جدید و آینده‌نگرانه باشد تعریف شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علی خاکی صدیق در همایش زیست فناوری که امروز در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: با جذب سرمایه از خارج به داخل در حوزه‌های علمی تحریم را بشکنیم.
وی افزود: باید به دنبال پروژه‌های کلان ملی در حوزه‌های زیست فناوری باشیم که بازتاب عینی داشته باشد.
خاکی صدیق با بیان اینکه باید پروژه‌های بین‌المللی تعریف شود ادامه داد: باید بتوانیم با توجه به تحریم‌ها با سازوکارهایی که داریم مسیر را برای کشور باز کنیم.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه باید به سمت راه‌اندازی آموزشکده یا دانشکده با محوریت مهندسی علوم زیستی برویم، ادامه داد: ایجاد ساختمان منظورمان نیست؛ می‌تواند نرم افزاری باشد و هدفمند کردن فعالیت‌ها مهم است تا دانشکده فعالیت‌ها را همگرا کند.
وی افزود: علوم پایه دچار ضعف بنیادی شده است؛ یکی از راه‌های برون رفت از این موضوع توجه به رشته‌های جدید است تا از علوم پایه استفاده شود.
وی بیان کرد: علوم پایه می تواند در چندین رشته همانند حوزه‌های زیستی و زیست فناوری ورود پیدا کند.
در دومین همایش زیست فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دکترفرهاد یزدان دوست رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، برخی از مسئولان ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری و اساتید و دانشجویان نیز حضور داشتند.
در این همایش یک‌روزه، آخرین دستاوردهای تحقیقاتی محققان در حوزه پزشکی و سلامت ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057769

وب گردی

وب گردی