پایگاه آمریکایی عین‌الاسد موشک‌باران شد/ حمله راکتی به پایگاه‌های اربیل و التاجی/ «بزنند؛ سخت‌ترمی‌خورند»

انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی آغاز شد و حداقل دو پایگاه ایالات متحده، در عراق موشک‌باران شده است.آمریکایی‌ها در گیجی به سر می‌برند و هنوز موضع واحدی نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اولین گام از «انتقام سخت» ملت ایران از تروریست‌های آمریکایی با شلیک موشک‌های نیروی هوافضای سپاه به دو پایگاه آمریکایی‌ها در خاک عراق آغاز شد.

در این حمله موفقیت‌آمیز عراق تعداد قابل توجهی از موشک‌های بالستیک ایرانی پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در استان الانبار را با خاک یکسان کردند.

پایگاه شنود و جاسوسی آمریکایی‌ها در اربیل اقلیم کردستان عراق و پایگاه التاجی نیز مورد اصابت راکت از سوی گروه‌های مقاومت قرار گرفته است.

هنوز از تعداد تلفات تروریست های آمریکایی آماری از سوی مقامات واشنگتن اعلام نشده اما خبرهای رسمی حکایت از مجروحیت و به هلاکت رسیدن ۱۸۰ نفر دارد.

*****

۱۰:۳۰ | سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم: اتفاق دیشب فقط یک سیلی بود

به مناسبت فرا رسیدن سالروز ۱۹ دی، رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیداری از پیش برنامه‌ریزی شده با جمعی از مردم قم دیدار می‌کند. سخنرانی رهبرانقلاب در این دیدار، از شبکه‌های یک و خبر به صورت زنده پخش شد.

رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به جنایت آمریکایی‌ها در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمودند: یک نکته مهم و قابل توجه دیگر وظیفه ما در مقابل این حادثه است که بحث انتقام چیز دیگری است که دیشب سیلی محکمی به آنان زده شد. آنچه در مقام مقابله مهم است، کارهای نظامی کفایت نمی‌کند و مهم است که حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.

متن کامل بیانات رهبر انقلاب: حضور فسادانگیز آمریکا در منطقه باید تمام شود/ اتفاق دیشب فقط یک سیلی بود

۱۰:۰۶ | واکنش «أنصارالله» یمن به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در سخنانی اعلام کرد: سخنان ایرانی‌ها درباره تداوم پاسخ به تجاوزها از جمله مهمترین عوامل بازدارنده محسوب می شود.

۰۹:۵۶ | بیانیه ارتش عراق درباره حملات موشکی ایران به خاک این کشور

ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور در معرض اصابت ۲۲ موشک قرار گرفت که ۱۷ عدد از آنها به پایگاه عین الاسد و ۵ موشک به مقرهای ائتلاف آمریکا در اربیل اصابت کرده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده که تمام موشک‌ها به مقرهای آمریکا اصابت کرده و نیروهای عراقی آسیبی ندیده‌اند.

۰۹:۰۶ | محسن رضایی: دست ایران روی ماشه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دستمان روی ماشه است، گفت: اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم نیروهای انقلاب را خواهند دید.

۰۸:۳۴| سرلشکر باقری: هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر خواهد داشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می‌باشد و هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی‌تر، کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.

۶:۵۸ | واکنش سخت ظریف در پی انتقام سخت ایران

وزیر امور خارجه در توییتر خود به زبان انگلیسی نوشت: ایران اقدامات متناسب در خصوص دفاع از خودش را مبتنی بر ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ کرد و پایگاهی را که از آنجا حمله مسلحانه علیه شهروندان ما و مقامات ارشد ما صورت گرفته بود را مورد هدف قرار داد. ما به دنبال تشدید بحران یا جنگ نیستیم اما از خودمان در برابر هر تجاوزی دفاع خواهیم کرد.

متن کامل خبر در: منطبق با منشور ملل متحد، پایگاهی که از آن به ما حمله شده بود را هدف قرار دادیم

۶:۴۰ | عقب‌نشینی آشکارای رئیس جمهور آمریکا

رییس جمهور آمریکا در توییتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.

۵:۳۹ | کاخ سفید: امشب بیانیه نمی‌دهیم!

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که امشب هیچ بیانیه ای درباره حملات به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق صادر نخواهد شد!

۵:۰۳ | پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی به خاک سپرده شد

پیکر حاج قاسمی سلیمانی که به علت ازدحام جمعیت دفت نشده بود، سحرگاه امروز و پس از انتقام سخت سپاه از نیروهای تروریستی آمریکا، در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

۴:۱۵ | عقب‌نشینی رئیس مجلس آمریکا؛ نانسی پلوسی: ایران، خشونت را متوقف کند

سی‌ان‌ان گزارش داد یک نماینده کنگره گفته است نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور پس از شنیدن خبر حمله ایران گفته است «دعاکنید».

پلوسی همچنین در توئیتر خود با یک عقب نشینی آشکار از مواضع تهدید آمیز چند روز قبل آمریکایی‌ها نوشت: باید از ایمنی سربازانمان اطمینان حاصل کنیم و بخواهیم که ایران، خشونت را متوقف کند. آمریکا و دنیا تاب جنگ ندارند!


۳:۳۰ | تایید رسمی حمله هوایی به پایگاه‌های آمریکا از سوی پنتاگون

پنتاگون مدعی شد موشک‌های شلیک شده از ایران دو پایگاه نظامی عراق (عین‌الاسد و اربیل) را که میزبان پرسنل ارتش آمریکا و ائتلاف بودند هدف قرار گرفته است.

۳:۲۱ | اخبار تایید نشده از موج دوم حملات موشکی به مواضع تروریست‌های آمریکایی‌

پس از موج اول حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد خبرهای تایید نشده حکایت از آن دارد که کماکان حمله به سوی نیروهای آمریکایی از سوی گروه‌های مقاومت ادامه دارد.

۳:۱۵ | خبر به مقامات آمریکا رسید

کاخ سفید اعلام کرد ترامپ گزارش حملات موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد را دریافت کرده است. مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی نانسی پلوسی رئیس مجلس این کشور را در جریان حمله موشکی ایران قرار داده است.

۲:۴۰ | بیانیه سپاه پاسداران اسلامی در پی حمله موشکی به مواضع ارتش تروریستی آمریکا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ۴بندی، ضمن تایید خبر حمله به مواضع تروریست‌های آمریکایی تاکید کرد که «هر شرارت مجدد و تجاوز یا تحرک دیگر با پاسخ دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد»

همچنین به اسرائیل و کشورهای منطقه که پایگاه‌های آمریکا در آنها قرار دارد هشدار داد که «هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدا اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.»

متن کامل خبر در: بیانیه سپاه در پی حمله به تروریست‌های آمریکایی منتشر شد

۲:۳۶ | گزارش‌های اولیه از حمله به پایگاه‌ عین‌الاسد آمریکا در خاک عراق

برخی منابع خبری عربی نظیر الحره، الحدث وابسته عربستان سعودی، المیادین و ...از حمله موشکی به پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است، خبر داده‌اند.

خبرنگار الحره به نقل از منابع میدانی گزارش داده حمله به عین‌الانبار، حمله‌ای هماهنگ بوده و از سکوهای پرتاب متعدد صورت گرفته است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که صدای چند انفجار در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق شنیده است. گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز این شهر هستند.

برخی منابع در خبری تأییدنشده و غیررسمی از برخورد ۵ فروند راکت با پایگاه نظامی «التاجی» عراق خبر دادند.

کد خبر: 1057774

وب گردی

وب گردی