خروجی مسابقات دانشجویی تحت عنوان طرح پژوهشی به صنایع معرفی می‌شود

مدیرکل مسابقات و رویدادهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از این پس خروجی مسابقات و رویدادهای علمی دانشگاه لزوماً به مقالات تبدیل نخواهد شد، بلکه تحت عنوان طرح‌های پژوهشی به صنایع و دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند تا حمایت‌های لازم صورت گیرد.

علیرضا عمو‌عابدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه انتخاب موضوعات مسابقات و رویدادهای علمی واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: در اغلب مواقع موضوعات مسابقات علمی براساس نظام موضوعات برنامه پایش واحدهای دانشگاهی انتخاب می‌شود.

وی افزود: مسابقات و رویدادهای علمی واحدهای دانشگاهی مبتنی بر نیازها و خلأهایی از صنعت و جامعه انتخاب می‌شود. چالش‌های منطقه‌ای قبلاً در نظام موضوعات برنامه علمی پایش احصا شده است که واحدهای دانشگاهی می‌توانند با رجوع به این منظومه‌ها، موضوعات مسابقات علمی را انتخاب کنند.

مدیرکل مسابقات و رویدادهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: به‌طور مثال برنامه پایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین حول محور «شهر هوشمند» فعالیت می‌کند، لذا برگزاری مسابقات ذیل شهر هوشمند و زیرساخت‌ها در این واحد دانشگاهی مدنظر قرار گرفته است.

عموعابدینی درباره چگونگی شناسایی چالش‌های صنایع و طرح آنها در مسابقات، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کمیته‌های طرح پایش و برنامه علمی استان‌های سراسر کشور برای احصای نظام موضوعات با صنایع فعال و بومی منطقه ارتباط گرفته‌ و چالش‌ها شناسایی شده‌اند، رویدادهای علمی نیز ذیل همین ارتباطات و نیازسنجی‌ها برگزار می‌شوند.

وی عنوان کرد: برای برگزاری مسابقاتی حول محور آب، ارتباطاتی با وزارت نیرو گرفته شده و چالش‌ها مستقیماً به‌عنوان موضوع مسابقه مطرح می‌شود. از این پس خروجی مسابقات و رویدادهای علمی دانشگاه لزوماً به مقالات تبدیل نخواهد شد بلکه تحت عنوان طرح‌های پژوهشی به صنایع و دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند تا حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

مدیرکل مسابقات و رویدادهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از این پس هریک از محورهای مسابقات دارای حامیان مالی و معنوی خواهد بود و حامیان برای بهره‌برداری از طرح‌ها و ایده‌های برگزیده حضور خواهند داشت. باشگاه پژوهشگران پل ارتباطی و تسهیل‌گر بین پژوهشگران و صنعت خواهد بود.

عموعابدینی مسابقات و رویدادهای علمی واحدهای دانشگاهی را مبتنی را الگوی «ایده تا عمل» تلقی کرد و گفت: رویداد «مدیریت منابع آب» در واحد اصفهان، رویداد «نوآفرینی در دریا» با محوریت حمل و نقل دریایی و صنایع فراساحل در واحد یادگار امام خمینی(ره)، رویداد «معماری و نوآفرینی» در واحد قزوین و رویداد «گردش و سلامت» در واحد مشهد طی یک ماه آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057821

وب گردی

وب گردی