بخشنامه تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی‌آزمایشی ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی‌آزمایشی را به همه ادارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، براساس بخشنامه ابلاغی تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی که استخدام آن‌ها از طریق قبولی در آزمون‌های عمومی استخدامی که به‌صورت عمومی برگزار شده می‌رساند در صورت اشتغال به کار پس از ارائه درخواست کارمند و موافقت هسته گزینش با رعایت مواردی بلامانع است.

براساس آنچه در این بخشنامه آمده است: برای تبدیل وضعیت باید حداقل پنج سال از استخدام پیمانی کارمند سپری شده باشد، اگر کارمند پیمانی از دستگاه اجرایی دیگری به وزارت آموزش و پرورش منتقل شده باشد، باید حداقل یک سال از زمان انتقال آن کارمند به واحدهای تابعه وزارت آموزش و پرورش بگذرد.

در این بخشنامه آمده است: باید متوسط امتیازات ارزشیابی سالانه سه سال آخر کارمند در دوره پیمانی از ۸۰ درصد امتیازات ارزشیابی کمتر نباشد، که اگر کمتر از حدنصاب باشد بررسی مجدد ارزیابی فرد به سال تحصیلی آینده موکول خواهد شد. البته عدم محکومیت کارمند به هر یک از مجازات‌های بندهای «ه»، «و» و «ز» ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری در طول دوره پیمانی از جمله تاکیدات این بخشنامه و تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی است.افرادی که مطابق این بخشنامه به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت می‌شوند، پس از یک دوره سه ساله در صورت موافقت هسته گزینش و سایر مقررات به رسمی قطعی تبدیل وضعیت می‌شوند.

طبق بخشنامه ایلاغی، تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهرآفرین از پیمانی به رسمی آزمایشی در حال حاضر مجوزی ندارد و به شرکت در امتحانات استخدامی عمومی و کسب حد نصاب نمره آزمون براساس دستورالعمل امتحانات در دوره پیمانی، وابسته است.

آنطور که این بخشنامه تاکید کرده است: تبدیل وضع استخدامی کارمندان پیمانی به رسمی آزمایشی در دوره ماموریت در دستگاه اجرایی مقصد امکان‌پذیر نیست و استخدام رسمی آزمایشی آن‌ها در دستگاه مبدا نیز مشروط به این است که حداقل یک سال منتهی به تبدیل وضع در دستگاه اجرایی مبدا اشتغال داشته باشد.

همچنین صدور حکم رسمی آزمایشی کارمندان پیمانی که در انتقال موقت به سر می‌برند با ادارات آموزش و پرورش مبدا است.

براساس آنچه که معاون وزیر آموزش و پرورش در بخشنامه ابلاغی تاکید کرده است پرسنل غیر رسمی دولت به محض تغییر وضع استخدامی از پیمانی به رسمی (آزمایشی/ قطعی) می‌توانند با ارائه درخواست کتبی خود نسبت به ادامه شمول قانون تامین اجتماعی و استمرار بیمه‌پردازی نزد این سازمان مبنی بر ابقا و حفظ صندوق به شعب ذی‌ربط یا دستگاه محل خدمت اقدام کنند. در چنین مواردی باید موضوع به شعبه تامین اجتماعی مربوط برای دریافت پذیرش و تایید سازمان تامین اجتماعی به صورت کتبی اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057831

وب گردی

وب گردی