تاثیر رژیم غذایی بر سلامتی ذهن

رژیم غذایی بر جنبه‌های مختلف سلامتی جسم تاثیر دارد؛ دانشمندان طی بررسی جدید خود تاثیر آن بر سلامت روان افراد را نیز بررسی کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عموم مردم به طور فزاینده‌ای به چگونگی تأثیر غذا بر سلامتی علاقه مند هستند. در عین حال، سلامت روان برای دانشمندان و به طور کلی جامعه به کانون توجه بزرگی تبدیل شده است.

بنابراین جای تعجب نیست که علاقه به تأثیر غذا بر سلامت روان یا «روانپزشکی تغذیه ای» نیز افزایش یابد.

سوپر مارکت‌ها و تبلیغات ما را با حجم زیاد غذاهای فوق العاده و مکمل‌ها رو‌به‌رو می‌کنند و باعث تقویت بدن و ذهن ما خواهد شد.

اختلالات عصبی روانی برخی از مهم ترین چالش های اجتماعی عصر ما را نشان می دهد. اگر می توان با تغییرات ساده رژیم غذایی از بروز این شرایط جلوگیری یا آن را درمان کرد این تغییر برای میلیون‌ها نفر مفید خواهد بود.

این موضوع بسیار پیچیده است اما تلاش برای درک تفاوت‌های ظریف کار مهمی است.

اخیراً، گروهی از محققان تحقیقات موجود در زمینه تغذیه و سلامت روان را بررسی کردند. آنها هم اکنون یافته های خود را در مجله«European Neuropsychopharmacology» منتشر کرده‌اند.

نویسندگان شواهد موجود را ارزیابی کردند تا درک واضح تری از تأثیر واقعی غذا بر سلامت روان داشته باشند. آنها همچنین به جستجوی حفره‌های علمی در دانش پرداختند و مناطقی را که نیاز به توجه علمی بیشتری دارند کشف کردند.

محققان در این تحقیق دریافتند که شواهد و مدارکی در مورد ارتباط بین رژیم غذایی ضعیف و بدتر شدن اختلالات خلقی از جمله اضطراب و افسردگی وجود دارد.

دانشمندان شواهدی قانع کننده‌ای ارائه دادند که رژیم مدیترانه ای می تواند اثر محافظتی در برابر افسردگی ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057848

وب گردی

وب گردی