سانسور تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد/ از۲۷۰ کشته نیوزویک تا ۲۲۴ زخمی خبرنگار هاآرتس!

در حالیکه آمریکایی‌ها مدعی هستند که هیچ کدام از نظامیان حاضر در پایگاه هوایی عین الاسد کشته یا زخمی نشده‌اند، شواهد حکایت از دروغگویی آمریکایی‌ها دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با گذشت یک روز از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و برخی دیگر از مقامات این کشور در اقدامی هماهنگ مدعی شدند که هیچ خسارت جانی به نیروهای نظامی این کشور وارد نشده است.

این ادعا در حالی صورت گرفت که در ساعات اولیه پس از این حمله سهمگین به عین‌الاسد، دولتمردان این کشور از پاسخ‌دهی به رسانه‌ها طفره رفتند و اعلام آمار را به آینده موکول کرده بودند. ترامپ نیز در توییتی منفعلانه مدعی شده بود که همه چیز خوب است!

مقام ایرانی: دست‌کم ۸۰ نظامی کشته شده و مجروحان با بالگرد منتقل شدند

اگرچه مقامات نظامی ایران نیز به صورت رسمی برآورد خود از کشته‌های این عملیات را منتشر نکرده‌اند اما یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه به برخی از رسانه‌های ایرانی گفته بود که «پس از هدف قرار دادن 20 هدف در پایگاه عین‌الأسد، دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.»

تصاویر منتشر شده از این پایگاه نیز نشان می‌دهد حداقل ۵ نقطه از این پایگاه بر اثر شدت حملات موشکی با خاک یکسان شده‌است.

پرواز بالگردها بر فراز عین‌الاسد/ ورود عراقی‌ها ممنوع!

کاربران عراقی که در حوالی پایگاه عین الاسد زندگی می‌کنند می گویند که دقایقی بعد از پایان حمله بالگردها بر فراز این پایگاه شروع به گشت زنی عملیاتی کردند و از ورود هر فرد عراقی جلوگیری کردند. علاوه بر آن تمامی خبرنگاران و عکاسان نیز از زدیک شدن به این پایگاه هوایی بر حذر داشته شده اند.

«حسن سالم» نماینده پارلمان عراق با تایید این مطلب گفت: به هیچ‌یک از نیروهای عراقی برای ورود به پایگاه عین الأسد جهت احصاء خسارت های وارده اجازه داده نشده است. خبرنگاران و همچنین نیروهای اطلاعات عراق جملگی از ورود به عین الأسد منع شدند تا مبادا میزان دقیق خسارت‌های وارده به آمریکا فاش شود.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور و برجسته جهان عرب در مطلبی در روزنامه «رأی الیوم» تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر تلفات حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد را مورد تمسخر قرار داد.

در سوی دیگر کاربران فضای مجازی بر اساس اطلاعات موجود در سایت‌های هوانوردی، پرواز یک C17 با ماموریت درمانی در روز ۸ ژانویه (صبح روز حمله به عین‌الاسد) از فرودگاه بغداد به پایگاه رامئشتاین در آلمان را رصد کرده‌اند.

نشت اطلاعات توسط خبرنگار اسرائیلی: انتقال ۲۲۴ نظامی زخمی آمریکایی به تل‌آویو

ادعای کشته نشدن هیچ یک از نظامی‌های آمریکایی از سوی بسیاری از متخصصان نظامی مستقل و رسانه‌های غیرآمریکایی دنیا به چالش کشیده است.

جک خوری روزنامه‌نگار اسرائیلی که در هاآرتس قلم می‌زند در توییتر انگلیسی خود از «انتقال ۲۲۴ نظامی زخمی آمریکایی به تل‌آویو» خبر داد.

او نوشته بود: «بر اساس گزارش‌هایی که به هاآرتس رسیده، ساعاتی قبل یک هواپیمای آمریکایی که حامل سربازان مجروح شده در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد بود، در تل‌آویو به زمین نشست. بر اساس این منابع اطلاعاتی، ۲۲۴ سرباز زخمی، به مرکز بیمارستانی سوارسکی تل آویو منتقل شده‌اند.»

ساعتی پس از این توییت، حساب انگلیسی این روزنامه‌نگار صهیونیستی بسته شد. علت این حذف حساب، هک شدن توییتر جک خوری عنوان شد. با این حال، دقایقی بعد نیز او در توییتر عبری خود مدعی شد که این حساب توییتر واقعی نیست و به او تعلق نداشته است!

این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که او پیش از این، در نوشته‌های خود در فضای وب نیز آدرس همین صفحه مسدود شده را به عنوان آدرس توییتر انگلیسی‌زبان خود ذکر کرده بود.

برخی از کاربران فضای مجازی بر اساس این شواهد معتقدند که او تحت فشار این نشت اطلاعاتی را تکذیب کرده است.

نیوزویک: ۲۷۰ نظامی آمریکایی کشته شدند

البته این تنها نشت اطلاعات نبود و هفته نامه نیوزویک (وابسته به مؤسسه واشینگتن پست) نیز در خبری از کشته شدن حدود ۲۷۰ نظامی آمریکایی در این حمله سهمگین خبر داد. با این حال پس از دقایقی و بدون توضیح قبلی، این خبر را اصلاح کرد و تعداد کشته‌های آمریکایی را از آن حذف کرد.

به نظر می‌رسد با توجه به آنکه نظامیان آمریکایی هنوز اجازه حضور منابع مستقل در پایگاه عین الاسد را نداده‌اند و زمان کافی برای پاکسازی اجساد و مجروحان احتمالی را نیز داشته اند، باید منتظر ماند تا گذر زمان تعداد تلفات نیروهای اشغالگر را مشخص کند.

کد خبر: 1057920

وب گردی

وب گردی