پرداخت یارانه 42‌میلیاردی دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل موسسه خدمات توسعه فناوری «تا بازار ایرانیان» با اشاره به اینکه 50‌درصد هزینه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یارانه پرداخت می‌شود،‌ گفت: در سال‌های اخیر بیش از 42‌میلیارد تومان یارانه از دولت دریافت کردیم.

حامد افشاری مدیرعامل موسسه خدمات توسعه فناوری تا بازار ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از دل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بیرون می‌آیند و نیازمند حمایت‌های ویژه‌ هستند، افزود: در همین راستا 16 ایستگاه خدماتی در کریدور صادراتی ایجاد کردیم که این خدمات از راستی‌آزمایی گرفته تا بحث حضور در بازارهای بین‌المللی است که به شرکت‌های دانش‎‌بنیان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین حدود 153 عنوان خدمت در قالب یک پلتفرم به صورت پنجره واحد به شرکت‌ها ارائه می‌شود که در این پلتفرم‌ها می‌کوشیم ضمن کاهش هزینه خدمات شرکت‌های دانش بنیان، باری از دوش این شرکت‌ها برداشته شود.

افشاری با اشاره به اینکه 50‌درصد هزینه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق یارانه تامین می‌کند، گفت: ظرف چند سال گذشته بیش از 42میلیارد تومان یارانه از دولت بابت خدمات های‌تک و دانش‌بنیان دریافت کردیم تا در قالب‌ها پلتفرم‌های آموزش، مشاوره، معرفی بازارهای صادراتی، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه و مشاوره حقوقی و مالکیت فکری در کریدور ایجاد کردیم تا شرکت‌های های‌تک بتوانند ارزش افزوده بالایی ایجاد کنند.

مدیرعامل موسسه خدمات توسعه فناوری تا بازار ایرانیان با تأکید براینکه شرکت‌های های‌تک و دانش‌بنیان باید اولویت کاری خود را برمبنای صادرات قرار دهند، تصریح کرد: هم‌اکنون در کریدور صادراتی حدود 15 عنوان خدمت به منظور توسعه صادرات به این شرکت‌ها ارائه می‌شود؛ در کنار این خدمات درخواست‌هایی نیز از کشورهای هدف داریم که به صورت جداگانه به این شرکت‌ها و صادرات محصولاتشان ارائه می‌شود.

وی از افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر با کشورهای هند، چین، اندونزی، عراق و سوریه همکاری می‌کنیم؛ همچنین آموزش‌هایی به منظور توسعه کسب وکار و ساختار سازمانی حقوقی ارائه می‌دهیم به طوریکه از صفر تا 100 صادرات به شرکت‌ها آموزش داده و در پایان دوره‌ها گواهینامه معتبر به آنها ارائه می‌شود.

افشاری از برگزاری نشست B2B برای شرکت‌های دانش‌بنیان در ماه آینده در ترکیه خبر داد و گفت: این نشست‌ها بیشتر در راستای معرفی محصولات تولیدی این شرکت‌ها و جذب بازار مشتریان هدف برگزار می‌شود. ما از مشاوران کشورهای خارجی برای پیشبرد اهداف توسعه شرکت‌ها استفاده می‌کنیم؛ همچنین هیئت‌های خارجی نیز از ظرفیت شرکت‌های ما بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057922

وب گردی

وب گردی