ضربات موشکی ادامه پیدا خواهد کرد/ اسناد انتقال مجروحان آمریکایی موجود است

فرمانده نیروی هوفضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار جزئیاتی از عملیات موشکی نیروهای نظامی ایران علیه نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد عراق را تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار امیر علی حاجی فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما دنبال کشتن نبودیم بلکه دنبال ضربه زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم، تصریح کرد: ترور سردار سلیمانی یکی از بزرگترین خطاهای تاریخی و راهبردی امریکا بود.

سردار حاجی افزاده با اعلام این خبر که ۱۳ موشک به سمت پایگاه‌های عراق شلیک کردیم اما برای شلیک چندصد فروند موشک در همان یکی دو ساعت اول آماده بودیم افزود: ما فکر می‌کردیم این درگیری در صورتی که گسترش پیدا نمی‌کرد و دو طرف خویشتن داری نمی‌کردند ممکن است دو سه روز تا یک هفته در حد محدودش طول بکشد، برای همین ما برای چندهزار فروند موشک خودمان را آماده کرده بودیم.

می‌توانستیم ۵۰۰ نفر تلفات بگیریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم اما به هر حال در این عملیات ده‌ها نفر کشته شدند و حتماً تعدادی مجروح شدند که آمار آن حتماً بیرون می‌آید، اظهار داشت: اگر قرار بود دنبال کشته سازی باشیم می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که حداقل ۵۰۰ کشته روی دست آنها بگذاریم.

وی افزود: اگر در گام بعدی آنها جواب می‌دادند دیگر ما شرایط مان عوض می‌شد و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم و در گام دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت حداقل ۵ هزار کشته روی دست آنها می‌گذاشتیم.

حاجی زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها چندین روز در آماده‌باش کامل بودند، افزود: ۱۲ فروند هواپیما شامل ۷ فروند هواپیما MQ۱ و ۵ فروند هواپیمای با سرنشین نیز با نگرانی منطقه عین الاسد را مراقبت می‌کردند.

سیلی خوردند و آرام شدند

وی افزود: تصور ما این بود که آمریکایی‌ها گارد حمل می‌گیرند اما اینگونه نشد، آنها منتظر سیلی بودند و وقتی این سیلی را خوردند کمی آرام شدند.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه همه موشک‌های ما به هدف اصابت کرد، گفت: آمریکایی‌ها حتی یک تیر هم شلیک نکردند و با وجود اینکه تعداد زیادی هواپیما در حال پرواز داشتند و امکانات فراوانی در اختیار آنها بود، اما نتوانستند مقابله‌ای انجام دهند.

اسناد انتقال مجروحان آمریکایی موجود است

سردار حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود اطلاعات مهمی از مجروحان آمریکایی را منتشر کرد.

وی گفت: بعد از عملیات موشکی سپاه حداقل ۹ سورتی پرواز هواپیماهای سی ۱۳۰ از آن جا زخمی‌ها را به اردن و رژیم صهیونیستی تخلیه کردند که اسنادش موجود است.

فرمانده نیروی هوافضا افزود: تعداد زیادی بالگرد شینوک هم زخمی‌های آمریکایی‌ها را به بیمارستان آمریکایی‌ها در نزدیکی سفارت آمریکا بغداد منتقل کرده‌اند.

وی با اشاره به ادعای ترامپ درباره بدون تلفات بودن این عملیات تصریح کرد: اگر این دروغی که رئیس جمهور آمریکا گفت حقیقت دارد چرا هیچ خبرنگاری را به پایگاه عین الاسد راه ندادند!

کد خبر: 1057925

وب گردی

وب گردی