قرارداد همکاری بین واحد خوزستان و شرکت فولاد منعقد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: در استان خوزستان به دنبال بومی سازی ظرفیت‌ها هستیم؛ در همین راستا با شرکت فولاد قرارداد همکاری منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در مراسم انعقاد تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت نفت گفت: در ابتدای قبول مسئولیت جلسات متعددی را با صنایع مختلف برگزار و با توجه به دارایی‌ها و پتانسیل بالای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، زمینه‌های همکاری خود را اعلام کردیم.

وی افزود: از جمله این صنایع می‌توان به شرکت ملی حفاری ایران و فولاد خوزستان اشاره کرد که امروز تفاهم نامه همکاری با شرکت فولاد خوزستان به امضا رسیده است.
براتی ادامه داد: در راستای ماموریت جدید دانشگاه، مسائل باید به صورت بومی در نظر گرفته شوند و خوشبختانه استان خوزستان در زمینه‌های مختلف دارای این پتانسیل است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: ما به دنبال انعقاد یک تفاهم‌نامه عملیاتی و اجرایی هستیم و این امر با وجود پتانسیل بین دو طرف امکان پذیر است و نه تنها با فولاد خوزستان بلکه با سایر صنایع حاضر در استان آمادگی همکاری و انجام رسالت خود را داریم.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز در سخنانی گفت: ما توانسته‌ایم در مجموعه فولاد و به کمک کارشناسان خود، بسیاری از تجهیزات را بومی‌سازی کنیم و این نشست و انعقاد تفاهم نامه نیز در همین راستا است.
علی محمدی با ابراز خرسندی از اجرایی شدن تفاهم‌نامه، آمادگی مجموعه خود را جهت استفاده از پتانسیل ۲ مجموعه اعلام کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه یکی از موضوعات مهمی که ذکر شده و ما با جدیت بدنبال عملیاتی شدن آن هستیم، بحث آینده پژوهی صنعت فولاد است که امیدواریم با کمک نیروهای دو مجموعه تحقق یابد.
رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از مسائل در حوزه آموزش در رویکرد جدید مساله محور دانشگاه ، اختصاص رشته های تحصیلی بر اساس اقتصاد و صنعت بومی متناظر آن شهر یا منطقه است.
بابک نگاهداری مهارت محوری و پایش پایان نامه‌ها را به عنوان ۲ رویکرد دیگر برشمرد و افزود: قصد داریم مراکز تحقیقاتی را به سمت صنایع استان هدایت کنیم و در همین راستا بخشنامه‌ای درباره طرح هیئت علمی فناور بزودی به واحدها ابلاغ می‌شود که در آن صاحبان صنایع می توانند به عنوان اعضای هیئت علمی با واحدهای دانشگاهی همکاری کنند.
در پایان این مراسم ضمن امضا تفاهم نامه همکاری توسط رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار شد و ۲ طرف به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
انتهای پیام/
کد خبر: 1057929

وب گردی

وب گردی