قوانین بین‌المللی مصداق بارز تروریسم دولتی است

۲۵۰ کانون بسیج استادی دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی بر خلاف همه قوانین بین‌المللی و مصداق بارز تروریسم دولتی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،۲۵۰ کانون بسیج استادی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به بیانیه جمعی از فعالان سیاسی بیانیه‌ای منتشر کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: در حالی که خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی فضای سیاسی، اجتماعی و عاطفی کشور را در بهت، حیرت و ناباوری فرو برد و سرشار از خشم انقلابی علیه تروریسم استکبار جهانی کرد، بیانیه‌ای با امضای بیش از 60 نفر از مدعیان تدبیر، دلسوزی و مصلحت سنجی خطاب به مسئولان کشور منتشر شد.

استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کردند: اوج بی‌تدبیری و مصلحت‌‌ناشناسی نویسندگان این بیانیه زمان انتشار آن است. فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی مهمان دولت عراق شده است و در بدو ورود به فرودگاه بغداد، به دستور شخص ترامپ «رئیس جمهور قمارباز آمریکا» هدف قرار می‌گیرد و با تعدادی از همراهان به شهادت می‌رسد. حداقل غیرت ایرانی و فطرت انسانی اقتضا می‌کرد ابتدا برای نشان دادن اندکی عرق ملی و دوری از عذاب وجدان، بیانیه‌ای خطاب به مجامع بین‌المللی و متولیان حقوق بین لمللی می‌نوشتند و این اقدام آمریکا که خلاف بیّن همه قوانین بین‌المللی و مصداق بارز «تروریسم دولتی» است را محکوم و برای عاملان درخواست مجازات می‌کردید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شما رسماً دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید. ملت شریف ایران هنوز مطالبه برخی از اذناب امضاکنندگان این نامه را در زمان حمله اول امریکا به عراق از یاد نبرده است که شورمندانه در ردای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، صدام حسین بعثی ملعون را «خالد بن ولید» خطاب و درخواست کردند متحد با آن ملعونی که دستش به خون پاک صدها هزار جوان ایرانی آغشته بود وارد جنگ با آمریکا شویم! ملت ایران نامه جام زهر و دعوت به مذاکره و تسلیم به آمریکا توسط 127 نفر از نمایندگان مجلس ششم در در سال 1381 را فراموش نکرده است؛ نامه‌ای که بلافاصله پس از آن جرج بوش پسر ایران، عراق و کره شمالی را محور شرارت نامید و بطلان سیاست خارجی دولت اصلاحات مبنی بر تنش‌زدایی را ثابت کرد.

در بیانیه 250 کانون بسیج استادی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شده است: ملت شریف ایران اشتباه محاسباتی شما در ماجرای برجام را فراموش نکرده است که طی توافقی بین‌المللی و عجولانه، دچار خوش‌بینی و بیش‌فعالی شده بودید و تلاش منتقدان برای بررسی و تأمل بیشتر را، با شانتاژ و هجمه رسانه‌ای شدید همراه کردید تا جایی که ادعا شد «با هر روز تأخیر در امضای برجام بیش از صد میلیون دلار خسارت به ایران وارد می‌شود!». جمله مشهور« امضای کری تضمین است» یا این ادعا که «آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود» تا پیش‌بینی غلط پیروزی خانم کلینتون بر ترامپ در تاریخ ایران ثبت شده است. اکنون شما باید پاسخگوی همه خسارت‌هایی که با امضای این توافق به منافع ملی ما وارد شده باشید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ملت ایران از یاد نبرده است که به‌طور ویژه در طول فتنه 88 شعار غیر اسلامی «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را که مبنای تحلیلی غلطی داشت تبلیغ کردید و با استفاده از تمام ابزارهای رسانه‌ای در پازل جنگ روانی دشمنان ایران و علیه سپاه قدس نقش‌آفرینی کردید. اشتباه محاسباتی بزرگ شما این است که دو راه جنگ یا مذاکره بیشتر وجود ندارد. خسارت‌باری جنگ روشن است. در نتیجه مذاکره را اضطرار مردم و حاکمیت معرفی می‌کنید و هرکس مخالف یا منتقد مذاکره باشد را جنگ‌طلب می‌نامید. در حالی که راه سومی هم در همه این سال‌ها درستی و کارآمدی و منطقش را به مردم عزیز ایران و مسلمانان منطقه نشان داده «راه مقاومت» است.

در این بیانیه آورده شده است: پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران در این سال‌ها، پیشرفت‌های نظامی در دستیابی به تکنولوژی ساخت و تولید موشک، پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و مردم فلسطین در جنگ 22 روزه، پیروزی بر تکفیری‌ها به‌ویژه داعش در سوریه و عراق و حفظ تمامیت ارضی این دو کشور و رویش جوانان انقلابی مدافع همین راه، همگی محصول رویکرد سوم است؛ رویکردی که به افزایش اعتمادبه‌نفس ملی و عزت‌طلبی ایرانیان و مسلمانان منجر شده است و استکبار جهانی از قضا از همین روحیه و قدرت نرم ما می‌ترسد.

استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کردند: بیانیه 60 فعال سیاسی مصلحت‌اندیش بلافاصله بعد از شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشان داد شما از مردم و نگاه اسلامی هم فاصله گرفته‌اید که محاکمه و قصاص قاتلان در قرآن را نادیده می‌گیرید. شما خواسته ملت که «خواستار انتقام سخت هستیم» را برنمی‌تابید و بویی از «ترهبون به عدوالله و عدوکم» نمی‌دهید. از استکبار ترسیده اید و ذلیلانه از عزت نفس و غرور ملی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران فاصله گرفته‌اید.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: باید بگوییم ملت شریف ایران دل‌بسته راه شهدا و راه امامین انقلاب است و کسانی که فاصله خود را با استکبار جهانی روشن و علنی ابراز نکنند عاقبتی جز ذلت و زباله‌دان تاریخ نخواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057953

وب گردی

وب گردی