برگزاری نمایشگاه آثار هنری مرتبط با زندگی «سردار سلیمانی» در دانشگاه فرشچیان

معاون فرهنگی و هنری دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد فرشچیان گفت: با توجه به اهداف و برنامه‌‌‌‌‌ریزی شکل گرفته درباره تهیه آثار در خصوص زندگی سردار سلیمانی، نمایشگاهی از آثار هنری را با همین موضوع در چهلمین روز شهادت فرمانده سپاه قدس برگزار می‌‌‌کنیم.

سجاد محمد یارزاده معاون فرهنگی و هنری دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره واگذاری امور آفرینش‌های هنری پیرامون زندگی و شهادت سردار سلیمانی به دانشگاه استاد فرشچیان گفت: درصددیم تا در سه حوزه نگارگری، نقاشی و خوشنویسی، پیرامون زندگی، ابعاد شخصیتی، اثرات و برکات سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین آثار شهادت آن قهرمان، گفتمان مقاومت در دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان فعالیت‌‌‌های مختلف هنری در این خصوص، انجام شود.

وی تشریح کرد: دانشگاه فرشچیان به استادان صاحب فن در این حوزه‌‌‌ها برای ساخت آثار هنری در خصوص زندگی سردار شهید سلیمانی سفارش کار می‌‌‌دهد. در بخش دیگر هم فراخوانی ارائه می‌‌‌دهیم در این زمینه تا آثار هنری لازم درباره زندگی سردار سلیمانی ساخته شود. دو جلسه اجرایی هم برای کارگروه‌‌‌‌هایی که در این زمینه به وجود آمده، تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و هنری دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان در ادامه خاطرنشان کرد: هدف ما از تهیه آثار هنری مختلف درباره زندگی سردار سلیمانی، ارائه مفاهیم سرمایه‌‌‌‌های اجتماعی، انسجام و وحدت مردمی و پای‌‌‌بندی به ولایت فقیه بوده که کلیه این موارد از جمله موارد مورد نظر ما برای ایجاد آثار هنری مختلف است. بر همین مبنا، درصددیم با توجه به اهداف و برنامه‌‌‌‌‌ریزی شکل گرفته در این خصوص، نمایشگاهی از آثار هنری را با موضوع سردار سلیمانی در چهلمین روز شهادت فرمانده سپاه قدس برگزار کنیم.

یارزاده درباره توجه به هنرهای اسلامی در دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان اظهار کرد: نظام آموزشی که در دانشگاه فرشچیان دنبال می‌‌‌کنیم، نظام استاد و شاگردی بوده که در حوزه دانشگاهی آموزش عالی کشور، بی‌‌‌نظیر است. این الگو تصویب شده که می‌‌‌تواند تبدیل به نمونه‌‌‌ای برای دیگر دانشگاه‌‌‌‌‌های هنر شود. یکی از موارد مورد اهمیت ما در این دانشگاه، توجه به بخش هنرهای اسلامی است که مورد توجه و تاکید دکتر طهرانچی قرار گرفته است. بدون تردید، توجه به این بخش و بازسازی ارزش‌‌‌های ایرانی و اسلامی هنر ایرانی در این دانشگاه جایگاه ویژه‌‌‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057987

وب گردی

وب گردی