پیشخوان‌های مشاوره فنی برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف راه اندازی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص پیشخوان‌های تخصصی برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قراردادهای حقوقی، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها، آسیب‌شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و نشست‌های پرسش و پاسخ به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است.

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌های دانش بنیان از این خدمات اظهار کرد: شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی و حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.

پیشخوان مشاوره توسعه فنی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی

با توجه به اهمیت صنایع نفت گاز و پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در این حوزه فعال هستند. ساخت و به روز رسانی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در این صنایع، از جمله چالش‌های است که ممکن است این شرکت‌ها با آن مواجه باشند. بر این اساس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شناسایی و دسته بندی این مشکلات، سعی کرده است با ایجاد این پیشخوان تخصصی زمینه‌ای برای حل تخصصی این چالش‌ها و سوالات ایجاد کند. «روتور دینامیک»، «تحلیل سیالاتی و ایرودینامیک گازهای تراکم‌پذیر»، «تحلیل سیالاتی سیالات تراکم ناپذیر»، «تحلیل سازه‌ای شامل تنش»، «خستگی»، «خزش»، «ریخته گری سوپر آلیاژها و ریخته گری دقیق»، «جوش»، «استخراج پروسیجر کنترل کیفی»، «ساخت و تهیه تست بنچ و تلرانس گذاری» از جمله حوزه‌های فنی است که در این پیشخوان در مورد آنها خدمات مشاروه ارائه می‌شود.

پیشخوان شرکت‌های دانش بنیان حوزه الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، تجهیزات پزشکی و دارو

با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه‌های الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی پیشخوان تخصصی در این زمینه راه اندازی شده است.

این پیشخوان در زمینه «سخت افزارهای الکترونیکی و کامپیوتری»، «میکروالکترونیک»، «ابزاردقیق»، «اتوماسیون صنعتی»، «رباتیک»، «تجهیزات مخابراتی پیشرفته»، «سامانه‌های اویونیک»، «لیزر و فوتونیک»، «سامانه‌های اینترنت اشیا»، «سیستم‌های قدرت»، «الکترونیک قدرت»، «برودکست و تجهیزات پزشکی» به شرکت‌های دانش بنیان متقاضی خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.

پیشخوان مشاوره فنی محصولات حوزه دارو و محصولات در حوزه موادپیشرفته در سرفصل‌های نانوفناوری، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی (انتخاب مواد، ریخته‌گری، جوشکاری، شکل‌دهی و حفاظت مواد و خوردگی)،سرامیک از دیگر پیشخوان‌های راه اندازی شده هستند.

«نفت»، «گاز»، « پتروشیمی»، «الکترونیک»، «مخابرات»، «قدرت»، «لیزر»، «سامانه‌های هوشمند»، «تجهیزات پزشکی»، «دارو»، «نانوفناوری»، «متالورژی» و «سرامیک» حوزه‌های هستند که در آنها پیشخوان تخصصی و فنی راه‌اندازی شده است. این پیشخوان‌ها به دیگر حوزه‌ها نیز خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057999

وب گردی

وب گردی