کلاه‌برداری افراد شیاد با استفاده از نام بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: شهروندان باید سعی داشته باشند از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود به تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدحسینی مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: با توجه به اطلاع رسانی مکرر و اعلام موارد قابل کلاهبرداری توسط افراد شیاد و سودجو با سو استفاده از شرایط روحی بیماران در بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی و طی تماس‌های تلفنی یا ارتباط حضوری و مجازی با خانواده‌ها و بیماران، به نام بیمه سلامت، وزارت بهداشت، یا سایر عناوین مجهول، اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و درخواست وجه از بیمار یا همراهان وی تحت عناوین مختلف از جمله کارت بیمه تکمیلی، تأمین دارو، کیسه خون، ملزومات پزشکی، مشاوره و.. می‌کنند.

حسینی افزود: پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هر عنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است. همچنین این اداره کل و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد هیچ‌گونه کارت بیمه تکمیلی، صادر نمی‌کنند و هرگونه اخباری از این قبیل مورد تأیید این اداره کل نیست.

وی گفت: شهروندان باید سعی کنند در دام این افراد شیاد نیفتند و از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود به تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058014

وب گردی

وب گردی