تعرفه های پزشکی سال ۹۹ به وزیر بهداشت اعلام شد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، از اعلام تعرفه های پزشکی سال ۹۹، به وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد جهانگیری، با اشاره به جلسات شورای عالی نظام پزشکی و کمیسیون تخصصی تعرفه و بیمه، گفت: مصوبات شورای عالی مبنی بر افزایش جزء فنی تعرفه بر اساس تورم و جزء حرفه ای آن بر اساس حقوق و دستمز به وزیر بهداشت و رئیس شورای عالی بیمه اعلام شده است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود و لزوم ارائه خدمات با کیفیت و حفظ آن در موقعیت حساس کنونی گفت: شورای عالی سازمان نظام پزشکی پس از بررسی های لازم در کمیسیون تخصصی تعرفه و بیمه و با استناد به مصوبات این شورا، در نهایت به وزیر بهداشت و رئیس شورای عالی بیمه اعلام نمود که افزایش تعرفه های پزشکی برای سال ۹۹ مطابق با افزایش تورم و دستمزدها باشد.

جهانگیری افزود: نظر کارشناسی سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های سال ۹۹ بر این مبنا استوار است که جزء فنی مطابق با تورم و جزء حرفه ای مطابق با حقوق و دستمزد افزایش یابد.

وی با بیان این که براساس قوانین رشد تعرفه ها باید متناسب با قیمت تمام شده خدمات و نیز اصل تعادل منابع و مصارف برای رفتار سازی مناسب در جهت ارائه خدمات باشد، تصریح کرد: توجه به تحولات چند سال اخیر که همراه با دگرگونی های اقتصادی کشور بوده ، بسیار ضروری به نظر می رسد زیرا در دو سال گذشته مجموع رشد تعرفه ها ۱۳ درصد بوده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: افزایش تورم و حتی حقوق و دستمزد غیرقابل مقایسه با رشد غیر منطقی تعرفه ها بوده است و در صورت تکرار سناریوهای قبلی امکان پاسخگویی به کنترل هزینه ها و حفظ کیفیت خدمات وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058026

وب گردی

وب گردی