حجاب و عفاف در استمرار خانواده و مقابله با ناهنجاری های اخلاقی موثر است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: تحریکات جنسی از مخرب ترین عوامل تهدید فضای علمی دانشگاه ها است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، باقر گرگین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در دومین جلسه کارگاه تبیین آیین نامه آراستگی ویژه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تشریح کارکرد این شورا و وظایف اعضاء آن گفت: هر فرد به عنوان عضوی از این نظام مقدس الهی و جامعه اسلامی در قبال آن مسئول بوده و وظایفی بر عهده دارد.

گرگین با تأکید بر اینکه هر شخص، ارگان و سازمانی در جامعه باید به نوبه خود در مسیر معرفت افزایی و اشاعه فرهنگ حجاب، عفاف و پوشش اسلامی گام بردارد، تصریح کرد: هر تصمیم و عملی می تواند بر بخشی از جامعه یا حتی عضوی از یک خانواده اثرات مثبت گذاشته و مجموعه این اقدامات مانند حلقه های بهم پیوسته و متصل زنجیر سبب پیشرفت در این مسیر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه نقش خانواده در استحکام فرهنگی جامعه بسیار والا، غیرقابل انکار و جایگزین است، تشریح کرد: بانوان نقش مدیریت خانواده ها را عهده دار هستند. اگر بانوان از گزند و آسیب های بی اخلاقی در امان نمانند، علاوه بر خلأهای عاطفی و روانی مردان، فرزندان نیز دچار چالش های روحی و عاطفی خواهند شد که که برای پاسخگویی به این نیازها ممکن است در محیطی خارج از چارچوب خانواده عمل کرده و به گرداب فساد گرفتار شوند.

وی با بیان اینکه توجه به عفاف و حجاب از لحاظ معرفتی یک تکلیف و از لحاظ انضباطی یک وظیفه شرعی است، عنوان کرد: دانشگاه یک محیط علمی است که باید به اهداف و سازکار و مأموریت های تعیین شده خود بپردازد. از این رو به لحاظ منطقی و روانی باید عوامل تهدید کننده و متعارض با این فضای علمی به حداقل برسد.

این مسئول تحریکات جنسی را از مخرب ترین عوامل تهدید در فضای آکادمیک دانشگاهی برشمرد و اذعان کرد: تحریکات جنسی، اهداف علمی را دچار انحراف و انحطاط کرده و به ظرفیت ها و استعداد های اصیل جوانان آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بوشهر با بیان اینکه همه ما نسبت به سرنوشت یکدیگر مسئول هستیم، افزود: این مسئولیت به واسطه حضور نسل جوان و آینده ساز در دانشگاه، سنگین تر است. باید فضایی آکنده از دلسوزی و حمایت در محیط دانشگاه آکنده باشد

وی با تأکید بر اینکه برای هدایت ابتدا باید آگاهی و اطلاع رسانی انجام شود، توضیح داد: برنامه های دانشگاه برای اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه، جامع و کامل برای دانشجویان، کارکنان و استادان در حال انجام است.

گرگین ادامه داد: در این مسیر آگاهی سازی های جمعی از طریق پیام های تصویری در محیط دانشگاه و کلاس های آموزشی، برگزاری برنامه هایی نظیر کرسی های آزاد اندیشی، جلسات نقد، گفتگوهای علمی پیرامون نظریه های اسلامی و غیراسلامی مبحث حجاب و عفاف، پخش فیلم های مرتبط، برگزاری اردوهای درون شهری، برگزاری مسابقات کتاب خوانی، تشکیل حلقه های معرفتی در سراهای دانشجویی، تذکرات شفاهی و کتبی شخصی، برنامه های مشاوره ای و در نهایت برخوردهای انضباطی در دستور کار است.

کد خبر: 1058036

وب گردی

وب گردی