پرسپولیس دوباره به دوقطبی «کریمی_دایی» رسید

سرانجام باشگاه پرسپولیس به پایان همکاری خود با گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس رسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، باشگاه فوتبال پرسپولیس سرانجام بعد از صرف چند هفته مجادله ومذاکره بی پایان با گابریل کالدرون با این مربی ناراضی به قطع همکاری رسید. بعد ازجدایی های زنجیره ای ویلموتس، دنیزلی و استراماچونی حالا نوبت به این سرمربی اسم و رسم دار است که از فوتبال ایران جدا شود. جدایی کالدرون به دلیل مشکلات مالی از این جهت طعنه دارد که او خود یکی دو ماه گذشته را صرف متلک انداختن و کنایه زدن به استراماچونی سرمربی رقیب کرده بود و او را بابت تهدید به ترک تیم به این دلیل، غیرحرفه ای خوانده بود.

با جدایی کالدرون، علاوه بر اینکه باشگاه پرسپولیس درست همانند باشگاه رقیب، درگیر یک پرونده حقوقی بسیار سنگین خواهد شد، به احتمال فراوان باید غرامت سنگینی برای قطع همکاری با مربی خود پرداخت کند.

روی آوری به مربی داخلی

در ماه های اخیر فضای فوتبال ایران به سمت خارجی زدایی مربیان، گرایش بسیار عجیبی پیدا کرد. جدایی ویلموتس از تیم ملی و تلف کردن وقت با برانکو، کار را به امروزی رسانده که افکار عمومی از ترس حذف شدن از مقدماتی جام جهانی دوباره به دوگانه هایی مثل «دایی/قلعه نویی» روی آورده اند.

دنیزلی در تراکتور در عجیب ترین انتقال ممکن جای خود را به ساکت الهامی داده و استقلال مجددا به فرهادی مجیدی روی آورده که چند ماه قبل کنارش گذاشته بود! این وسط پرسپولیس هم برای مدیریت کردن تیم صدرنشین خود و تلاش برای کسب چهارمین قهرمانی مکرر، قطعا چاره ای جز استفاده از مربی داخلی ندارد چرا که زمان و بودجه ای برای جذب گزینه خارجی نمانده است ضمن اینکه اگر باشگاه توان پرداخت مالی منظم به یک مربی خارجی را داشته باشد طبیعتا کسی بهتر از خود کالدرون نمی تواند تیم را پیش ببرد.

در آستانه بازی های آسیایی و با داغ تر شدن قصه رقابت در نیم فصل دوم، پرسپولیس باید هرچه سریع تر سرمربی خود را مشخص کند. گزینه های داخلی زیادی در دسترس قرار دارند که علی دایی به دلیل بدون تیم بودن و یحیی گل محمدی به علت جدایی احتمالی از پدیده، می توانند سرآمد آن باشند. طبیعتا گزینه های همیشگی چون درخشان یا مایلی کهن هم هستند که باشگاه به سمت آنها نخواهد رفت.

اما در این میان گزینه دیگری هم هست که می تواند برای پرسپولیس اسم جذابی باشد. علی کریمی! کریمی در بین هواداران پرسپولیس محبوبیت زیادی دارد ضمن اینکه سبک مربیگری تهاجمی او نیز می تواند برای این تیم جذاب و دوست داشتنی باشد. علی دایی این روزها جدی ترین گزینه فدراسیون است؛ اما اگر بر سر نشستن روی نیمکت تیم به توافق نرسد می تواند به پرسپولیس هم فکر کند.

تیم محبوب سرخپوش، این روزها انگار دوباره به دوقطبی دایی- کریمی برگشته است. دوقطبی پر از فریاد سال‌های قبل که در سایه حضور چند ساله مربیان خارجی، از یاد رفته بود اما دوباره قرار است شاهدش باشیم.

پایان پیام/

کد خبر: 1058044

وب گردی

وب گردی