۵مصوبه برای ارتقای پژوهش دراستان خوزستان/ تفاهم‌نامه ۲۵میلیاردی با  صنایع فولاد اهواز

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دستاوردهای چهارمین نشست راهبری پژوهشی این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین نشست راهبری پژوهشی دانشگاه ویژه منطقه ۱۰ دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز با حضور بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز برگزار شد.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، موافقت با تأسیس دو مرکز تحقیقاتی با عناوین مرکز تحقیقات انرژی‌های نو در واحد ایذه و پژوهش‌های قرآنی در واحد اهواز، ایجاد ۱۴ گروه پژوهشی در واحدهای اهواز، مسجد سلیمان، ایذه، شوشتر و دزفول، موافقت اصولی با راه اندازی ۴ آزمایشگاه مرکزی در واحدهای اهواز، دزفول و ماهشهر و موافقت اصولی با ایجاد کنسرسیومی با موضوع پیش‌ماده‌های دارویی با محوریت واحد اهواز با بهره گیری از آئین‌نامه تعاون تجهیزات را از مهمترین مصوبات این نشست دانست.

مصوبه مشروح
موافقت با تاسیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو در واحد ایذه
موافقت با تاسیس مرکز تحقیقات پژوهش‌های قرانی در واحد اهواز
ایجاد و تاسیس ۱۴ گروه پژوهشی در واحدهای اهواز، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر و دزفول
موافقت اصولی ایجاد کنسرسیومی با موضوع پیش‌ماده‌های دارویی با محوریت واحد اهواز
موافقت اصولی راه اندازی ۴ آزمایشگاه مرکزی در واحدهای اهواز، دزفول و ماهشهر

بابک نگاهداری یکی از اهداف اصلی نشست های راهبری منطقه ای را ارزیابی عملکرد پژوهشی استان های منطقه و تحلیل میزان پیشرفت هر یک از استان ها در رابطه با اهداف و سهم کمّی تعیین شده برای هرکدام در برنامه راهبردی عملیاتی ارتقاء نظام پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۴ اعلام کرد.

در بخش دیگری از این نشست که با حضور صاحبان صنایع، سازمان های صنعتی و اتاق بازرگانی استان از یکسو و رؤسا و معاونان استانی و مدیران کل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی از سوی دیگر برگزار شد، طرفین به بحث و بررسی راهکارهای توسعه ارتباط مؤثر بین دانشگاه، صنعت و جامعه پرداختند.

تفاهنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع استان خوزستان

دکتر نگاهداری دستاورد این بخش از نشست را امضا یک تفاهم نامه و یک قرارداد بین دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع فولاد اهواز به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد.

همچنین در بازدید از شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان، مذاکرات اولیه در خصوص ایجاد دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرک در راستای اخذ تمامی پروژه های برون دانشگاهی ارائه شده از طرف صنایع این استان و معرفی دانشجویان دانشگاه برای گذراندن دوره های کارآموزی و مهارت ورزی انجام و مقرر شد تفاهم نامه و قراردادی در این خصوص با استان منعقد شود.

از دیگر مصوبات این نشست، ساماندهی دوره ­های کارآموزی و مهارت آموزی در واحدهای سطح استان، جهت اجرایی کردن طرح پویش کارآموزی بود.

نگاهداری، برگزاری دو کارگاه توانمندسازی در زمینه برگزاری مسابقات علمی و فناوری و مدیریت انجمن های علمی دانشجویی و صدور حکم روسای باشگاه ۱۰ واحد دانشگاهی را از دیگر برنامه های این نشست برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058050

وب گردی

وب گردی